Distansridning i Hälsingland

Lina E Jonsson

Trådstartare
Jag har tävlat distans i en säsong och tycker att det är jätte roligt helt enkelt. Så roligt att jag till och med betäckte mitt varmblodssto med en arabhingst för att ha en framtida häst faktiskt, så nu håller jag tummarna för att det blir ett föl nästa år!
Det enda som är tråkigt är att det verkar vara ett svagt intresse i hälsingland. Varför? Men nu ska det förhoppningsvis bli ändring på det för nu ska vi ha en kurs i oktober för att försöka få igång något. Men jag är tacksam för svar angående intresset i hälsingland! Vi har ju så fina marker att rida i.

Sv: Distansridning i Hälsingland

Intresse här :)
Tror inte att jag kunde vara med med min nuvarande häst (gammal skada som spökar) men jag vill lära mig mer om distans, kanske vara hjälpreda åt någon om det går något här!

(Bor i Ljusdal.)

Kul att det finns intresse i Hälsingland. Jag har tävlat i två säsonger och tycker det är jättekul. Nästa sommar planerar jag att flytta till Hälsingland och vill gärna försöka att börja ordna distanstävlingar. Först någon prova på och clear round och om det håller så kan det ju utvidgas så småningom. Jag återkommer nästa vår/sommar få se om det finns tillräckligt med folk som vill hjälpa till.

Du kan börja planera nu för jag tror proppen skall vara inlämnad i september över nästa års tävlingar. Inte PP då utan CR.
Kul att du vill arrangera!:)

Å vad glad jag blir att det finns ett intresse!! Du får ju gärna vara med på kursen i alla fall. Så får väl du strunta i att rida helt enkelt. Men det låter ju jätte bra att det finns lite intresse i hälsingland i alla fall, det blir ju lite tung jobbat om man ska vara själv och annordna...:bump:

Liknande trådar

Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: KickiH
·
B
Avel Jag har ett varmblods sto som jag har tankar på att betäcka. Hon är snart 12 år så ja tänkte vänta lite till. hon har inte haft något...
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: gragge
·
S
Avel Skulle vilja få till en diskussion om hur ni andra hobbyavlare tänker, dvs ni som har runt 1-4 ston (det får man väl ändå kalla...
Svar
19
· Visningar
1 900
Senast: sydney
·
S
Islandshäst Börjar med att säga förlåt om tråden ligger helt fel, men tyckte inte heller den passade under avel, eftersom det här rör bara...
2
Svar
23
· Visningar
2 255
Senast: sambaengi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar