Distansklubbar i Sthlms området????

K

KESO

Hejsan svejsan :D
Nu vill jag ha tips på bra Distansklubbar i stockholms området.
Jag vill vara med i en klubb som verkligen bryr sig om Distansridningen och gärna satsar på sina ekipage och även har flera ekipage som rider för dom så man kan satsa på t.ex lag SM.

Jag bor på norra sidan av sthlm så om det finns en bra klubb på den sidan så skulle det vara toppen :bump:

Så berätta ALLT om era klubbar :bow:

Sv: Distansklubbar i Sthlms området????

De klubbar som är mest aktiva när det gäller distansridning i Stockholm är Årsta Sportryttare (söder om Stockholm) samt Roslagens kör och ridklubb (norr om Stockholm). Dessa klubbar har haft lag i SM senaste 3 åren.

Du är varmt välkommen att tävla för Årtsa Sportryttare även om du bor norr om stan!

www.arstasportryttare.se
www.rrkk.nu

Det är en bra fråga - vad gör egentligen ridklubbarna för distansryttarna? Inom Distansritt i Stockholms län har vi tagit kontakt med alla ca 130 ridklubbar i vårt distrikt för att få information om vilka som är klubbarnas ansvariga för distansritt + information om antal distansryttare i klubben. Vi försöker också spåra distriktets distansintresserade som ännu inte är medlemmar i en klubb.

Vi kommer att lägga ut denna information på vår hemsida under "Distriktets ryttare" (www.distansritt.se) efter hand för att distansryttare skall kunna hitta varandra, och för att motivera klubbarna att engagera sig för distans när det blir synligt hur många vi faktiskt är, både klubbmedlemmar och ryttare som ännu inte tillhör någon klubb. Klubbarna vill ha fler medlemmar och vi ryttare vill ha fler distansrelaterade aktiviteter. Förhoppningsvis leder det ena till det andra.

Annette

Hur långt norrut bor du?

Jag bor också i sthlm, norra delen vid arlanda och rider för Rönninens Kör och Ridklubb, måste verkligen säga att jag kan rekommendera dem. Så roligt man har med dem och sån sammanhållning i en klubb har jag sällan sett!

ps pussa på lille eks ;)

Camilla!

Ja man vill ju vara med i en klubb som tycker att Distans är en riktig ridgren.
Inge kul att vara ensam Distansryttare i en klubb :crazy:
Många tycker ju att det är att slappa i skogen med hästen :smirk:

Neywaz:
Jag bor i Väsby så det är inte så jättelångt från dig :)
Ja din klubb låter bra, men var håller ni till när ni har möten och sånt? Hur långt är det att åka?
Du får hälsa dina ston från Eks ;)
Och ditt föl är ju bara så fint :love:

Va! Bor du bara i väsby! Varför har jag då inte varit och hälsat på dig och din pudding ;) :love:

Vi ska faktiskt ha ett årsmöte den 19/2 du är jättevälkommen och vi är många distansryttare i klubben. Alla blir peppade och uppmärksammade oavsett nivå så att vara distansryttare hos rönningens är riktigt roligt! :bump:

Vart i väsby bor du? det går bra att pm'a, hejsan, det var ju inte långt - nu är jag riktigt nyfis på din häst ;)

Camilla

eh glömde visst svara på vart vi är, nu har jag inte varit på något möte än *skäms* men årsmötet är i jumkil. Man får kolla kartan ;) Har du inte bil kan du alltid åka med mig, jag ska dit :)

Vi har speciella distansmöten och träningsritter under våren. Just nu laddar vi inför galan men sen kommer distansen igång på allvar igen !
Kolla hemsidan och glöm inte bli medlem innan mötet så får du buffe om du anmäler dig.
Vi kommer visa bilder från VM också !
Välkommen !
Cetzy oxå Rönningens Kör och Ridklubb

Det låter som en bra klubb med mkt trevligt folk :)
Nästa år så ska jag ut med Eks på CR eftersom han blir 5år då.
Men jag vill redan nu vara med i en bra klubb så man lär känna folk och då blir det desto roligare nästa år då man kanske hittar någon annan med unghäst som man kan rida med på tävlingarna.

Det låter super med årsmötet, ska bara kolla hur kalendern ser ut (fyller år typ i samma veva så måste kolla när jag ska bjuda hem familjen).
Jag mailar dig i veckan Neywaz :)

Va bra! :bump: Ska bli kul att se din kuse in action ;)

*väntar på mail hihi*

Liknande trådar

Distans Hej Jag är en kille på snart 17 år som funderar på att kanske börja med distans. Jag har ingen egen häst ännu men planerar att...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 731
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar