Distansgalan 16-17 Feb 2008

Gomir

Trådstartare
Vilka planerar att gå på årets Distansgala? själv avser jag att gå och hoppas på stor uppslutning.
Det vore kul om vi blev ett gäng ifrån Östergötland, samåka?
En eloge till Gitz och Billingegänget som tar på sig att arrangera Galan!
Ingela

Sv: Distansgalan 16-17 Feb 2008

Jag funderar på att åka, men det beror på hur krånligt och dyrt det blir att ta sig dit. :crazy:

vart kommer den hålla hus ?
Kostar det med några biljetter osv. ?

Självklart ska jag dit, tänkte ta med mig nån av groomarna också.
Och om jag inte förstått helt fel blir det ett stort gäng från Värmland ;)

Jag har redan köpt tågbiljetter och väntar bara på att mer detaljerad inbjudan med pris osv ska komma....

:bump:jag och min man erich tänker givetvis åka, förra gången vi var där hadde vi det underbart trevligt, vi fick till o med ta med våran ena lilla hund nicky som är otroligt mammig o pappig så personalen ordnade med det. då var det underbatr god frukostbuffe bra underhållsprogram och jättefin middag med fin service.och jätte fint redoserat pris mingel och mycket prisutelningar var det då. och det som jag i alla fall ser i fram emot är att träffa alla likasinninga skogsmullar som rider distansritt innan tävlingsesongen börjar igen, kan bara varmt rek att det är något att åka till. mvh anne brückner
billingens distansridklubb:idea:

Jag planerar verkligen att åka, i allafall till middagen. Kaabata ska få sin 2000 km plakett och det känns ju stort. Det har blivit en tradition att åka på galan / symposiet, första symposiet som jag var på var i Rättvik tror jag. Jag hoppas att jag kan åka, jag har bara två små detaljer som ska lösas först!
Karin

Jag funderar på att åka, men det beror på hur krånligt och dyrt det blir att ta sig dit. :crazy:

Det var ju inte krångligt alls, som vanligt inom distansen är det lätt att få tag på den information man behöver veta. Men tyvärr är ekonomin emot mig den här gången, så jag stannar hemma.

Måste faktiskt erkänna att det känns jobbigt att åka på en distansgala utan att vara med i distanssverige. :(

Otroligt hurtigt att ha köpt tågbiljetter redan.

Här är i alla fall en länk till program med prislista...
http://www2.ridsport.se/files/{B42CFB97-ECD7-4BA9-ADC6-B3C3127EE34C}.pdf

Hurtigt eller snålt hm. Köper man 3 månader innan så blir priset BILLIGT eller vad sägs om 260kr tor mellan Södertälje och Skövde med X2000 tar 1h37minuter....Då tar man inte gärna bilen... och köper man tågbiljett nu kostar den väl 1260? Typ

Jag planerar verkligen att åka, i allafall till middagen. Kaabata ska få sin 2000 km plakett och det känns ju stort. Det har blivit en tradition att åka på galan / symposiet, första symposiet som jag var på var i Rättvik tror jag. Jag hoppas att jag kan åka, jag har bara två små detaljer som ska lösas först!
Karin

Kul om du kommer det finns nog flera som kan hålla i de små en stund ;) Men du vet man blir rättså hemkär och vill vara hemma med dem.... Tänker på dig och vill du ha rosa småkläder så hojta bara till , haha

Vilka planerar att gå på årets Distansgala? själv avser jag att gå och hoppas på stor uppslutning.
Det vore kul om vi blev ett gäng ifrån Östergötland, samåka?
En eloge till Gitz och Billingegänget som tar på sig att arrangera Galan!
Ingela

Håller med dig om att Billingens DK är värda en stor eloge! Men jag tycker inte heller vi skall glömma de klubbar som tidigare år har tagit på sig att ordna galan, senast ut Björkviks Ryttarförening med Arne, Ulla och Malin Berndes i spetsen, eftersom det säkerligen kräver mycket jobb att finna bra, varierande och intressanta föreläsare. Hoppas årets gala blir trevlig!

Jag har hört Prästen som ska föreläsa en gång förrut.
Han är underbar.:bow:
Man både skrattar o gråter.
Man får( jag fick iallafall) en sådan tankeställare om hur mycket kontakten med djur kan göra för oss människor o framför allt för de "trasiga". Djur kan höja livskvalliten för oss alla.
Jag hoppas han berättar historien som jag ofta tänker på o som slutar - This is the happiest day of my life!!

Jag kommer att köra till galan från Tollarp. Om någon vill åka med i bilen är det bara att höra av sig till mig. Det blir vägen via Hässleholm och upp på E4an där.
//Monika

Är det ngn som vet om det kommer att vara med några utställare på galan som t.ex säljer distansutrustning mm?

Både Mia Lindgren (Distansritt.nu) och Torsion kommer att komma dit, så det finns nog ett och annat att kika på!

En fråga från någon som aldrig varit på en distansgala förrut. Hur mycket gala är det? Är det finfina kläder som gäller eller vardagskläder eller mitt i mellan? :o:bump:

De flesta brukar ju klä upp sig till kvällens middag. Inte lång klänning och smoking direkt men den lilla svarta är ju inte helt fel, kaval och slips funkar men jeans också om det känns rätt./ Karin

En fråga från någon som aldrig varit på en distansgala förrut. Hur mycket gala är det? Är det finfina kläder som gäller eller vardagskläder eller mitt i mellan? :o:bump:

Nu har jag inte besökt galan på ett par år, men sist jag var (det var i Billingehus för några år sedan) så var de flesta ändå uppklädda inför midagen, dvs bar inte jeans. Min personliga inställning är att det inte bör vara jeans på en galamiddag eftersom det är vardagskläder, utan snarare kjol/ fina byxor eler något liknande.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka