E

eliten_

:confused: I vilka klasser kommer distansen in i ponnyfälttävlan och hur går distansen till?? jag är lite off =) hehe

Sv: Distans??

Det är nästan aldrig distans i några klasser nu längre och är det det står det tydligt i propositionen.
Det går till så att du rider en sträcka utan hinder innan du startar terrängen. Brukar vara en bra uppvärmning :)

Trossnäs brukar ha distans i alla klasser men tror att det är för att de inte har nångstans att rida fram.
Man rider då en mätt sträcka på tid ( ponny 200m/min) häst tror jag 220m/min. Man får rida förfort, får då längre tid innan start till terrängen men dock en tröttare häst..
sedan har man 10 min till start i terrängen

Har aldrig varit me på någon tävling där distans varit me..

Trossnäs har det som sagt, och det är pga platsbrist för framridning.
Annars förekommer det i princip aldrig numera.

Ponny SM i Skaraborg hade distans, ganska lång bit på asfalt med.:)

Internationellt förekommer det fortfarande med en fas A, beror oxå på platsbrist för framridning. Nästan alla "stora" tävlingsplatser är ju gjorda för CCI tävlingar och har ju framridning därefter (minimal) så därför tror jag faktiskt att fas A kommer finnas kvar ett tag.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
1 142
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett nytt OS-kval och en världstalang som glänste på nytt. Det är lite av vad fälttävlans förbundskapten kan glädja sig åt efter helgens...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka