P

ponnyryttaren

Vad är det för olika saker man kan få dispans på ?

Kan jag med min 5 åriga ungponny få dispans så att jag kan hoppa den som en 6 åring ? :confused:

Sv: Dispans ?

Inte en chans. Gränserna finns där av hänsyn till hästen.
Du vill alltså starta en 5 åring i avd A alt i msv A? Det är en så ung ponny inte redo för.

Senast ändrad:

Varför skulle du vilja hoppa den som en 6 åring???
Bara för att kunna starta i avd A (finns ingen anledning till att göra det)???

Säger som de andra, inte en chans att du får rida din 5 åring, som en 6 åring!

Säger som de andra - VARFÖR skulle du vilja hoppa avd A med en 5-åring? Är det så mycket roligare att rida mot klockan?

Det finns som sagt var inte en chans. Reglerna finns för en anledning - de SKA inte gå mot klockan innan de är mogna för det!

Varför skulle det vara just den anledningen ? Hon frågade ju bara, det behöver inte betyda att hon vill ha 'mer att skryta om' :mad:

Samtliga i tråden har ifrågasatt varför man vill ha dispans. Har du någon bra anledning så berätta det gärna. Varför har man så bråttom upp i klasserna med en ungponny?

Det får du fråga ponnyryttaren om. Men jag VET att hon är jätteduktig och det är inte av det skälet du gav som hon vill upp i klasserna.

Men om du vet skälet så kan du väl tala om det då, jag är också nyfiken var för man ens tänker en sån här tanke. Slit ut ponnyn så fort som möjligt eller vad??

Den här gången hoppas jag att ponnytyttaren läser svaren hon får och inte frågar någon polare som inte har någon koll och sen skyller på polaren när hon bryter reglerna.

Nu ska man egentligen inte gissa varför andra människor önskar göra "X" men jag kan inte låta bli! ;)

Något jag hört förr bland ponnyryttare är att man önskat att sin ungponny kunde fått gå avdelning A för att kunna deltaga i lag....

Jag tycker reglerna om unghäst/ungponny är bra, nog hinns omhoppningarna med senare i hästens/ponnyns liv!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgens reds finalerna i unghästtävlingen Global Trucks Youngster Tour för 4-, 5- och 6-årigar hästar. Spana in vilka som hoppade hem...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn 5 åringen sitter nu i en Britax two way, men hon börjar växa ur den. Mätte henne idag och hon är nu 123cm lång. Vad åker era 5-6 åringar...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Linn-Nora
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama