Diskret smycket pannband vid tävling

sassiball

Trådstartare
Läste precis igenom TR och det stod att pannbandet får vara diskret smycket. Jag har ju ett pannband med stenar på .. ganska många, kan man inte ha det då? Vad tävlar ni i för pannband?

Sv: Diskret smycket pannband vid tävling

Diskret smyckat ska det stå, hur skriver jag egentligen? Please ingen som kan svara i vilken typ av pannband man kan tävla? Kollade lite i tävlingstråden och det fanns ett par bilder av svarowskipannband tror jag, då borde man alltså kunna använda det?

Jag tävlar alltid med ett svängt blingat (en rad med stenar) pannband och har sett folk med betydligt mer bling och det påpekas aldrig.

Det är en regel som jag inte förstår varför den står kvar. Många rider med allt annat än diskret smyckade pannband, och jag har heller aldrig set eller hört att någon domare eller över domare har haft synpunkter på det.

Det beror väl på hur man definierar ordet "diskret". Det finns många som tävlar med svarowskipannband, så uppenbarligen räknar de flesta domare och överdomare dem som diskreta. Om det är stenar eller ej på pannbandet gör ju inget större skillnad för hur ekipaget ser ut. Om man däremot kom med pannband beprydda med gosedjur, fjädrar och ballonger kan jag tänka mig att någon protesterat.:idea:

Nu är jag inte hundra säker, men jag tror det är så att det är okej med "bling" så länge det är läder bakom..

Hahah jag har ett fyrradigt, eller är det femradigt svängt Swarovski pannband. Jag kan ju säga att vi lyser verkligen upp då jag har likadant armband men ingen har klagat på oss än så länge iaf :D
Vi rider iaf regionalt och i allsvenskan men har ingen sagt något än så. Brukar ändå ofta ha ett annat i sadelskåpet ifall lix. Samma sak med schabrak ifall loggan skulle vara för stor:angel:

Det är en regel som jag inte förstår varför den står kvar. Många rider med allt annat än diskret smyckade pannband, och jag har heller aldrig set eller hört att någon domare eller över domare har haft synpunkter på det.

Jag har faktiskt hört en dommare som klagat på det. Vet inte om det var här på buke eller vad det var men dommaren hade gått fram och frågat "tycker du det där pannbandet är diskret?"... sen vet jag inte vad som hände med det hela..

Jag har faktiskt hört en dommare som klagat på det. Vet inte om det var här på buke eller vad det var men dommaren hade gått fram och frågat "tycker du det där pannbandet är diskret?"... sen vet jag inte vad som hände med det hela..

När jag tävlade så kom överdomaren fram och skojade lite om att vi syndes iaf. Hahah sa att om hästen inte har några tecken i ansiktet så måste han ju ha lite bling. Han bara skrattade men sa ingenting om att det skulle vara diskret iaf ;)

Detta har jag oxå funderat på, om det är någon som har blivit tillsagt någon gång.

Min kompis fick en tjurig kommentar/varning av domaren på sitt protokoll pga blingat pannband, men för övrigt så har inte jag heller varit med om att någon har brytt sig.

Senast ändrad:

Tror också att den är till för att man inte ska ha saker som hänger och dinglar/stora blommor och liknande. Finns ju såna med 2-3 kedjor under varann tex. Tror mer att det är sånt man menar med "odiskret".

Jag blev för många år sedan (ca 10...) stoppad från att tävla för att jag hade ett pannband utan läder bakom:bump: Som tur var hade jag med ett reserv :banana:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
905
Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
1 155
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 257
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30