Brukar vara lucka i botten på maskinen med den här symbolen påVar fyller jag på det?
Jag är inte hundra på att alla maskiner har avhärdare men det har alltid funnits på mina.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brukar vara lucka i botten på maskinen med den här symbolen påVar fyller jag på det?
Men så ska de inte användas! Här är vi inne på detaljer som programval och salt, så kommer det här.
På vår bänkdiskmaskin fyller man salt i botten/"golvet" på maskinen. Där finns ett lock som man skruvar av.Var fyller jag på det?
Brukar vara lucka i botten på maskinen med den här symbolen på
Visa bifogad fil 84534
Jag är inte hundra på att alla maskiner har avhärdare men det har alltid funnits på mina.
Bättre beskrivning! Skruvlock med vattenfylld insida, där häller man i saltet. Spillsalt bör inte ligga ohanterat, utan enklast är att fylla på precis innan man tänker köra en maskin.På vår bänkdiskmaskin fyller man salt i botten/"golvet" på maskinen. Där finns ett lock som man skruvar av.
Förmodligen. Eller fel förväntningar på resultatetTack! Ska kika på det. Insåg förresten att jag har haft diskmaskin sedan (hade ju en i lägenheten också (en Electrolux ) mellan 2013-2017 utan att reflektera överbehovet av diskmaskinssalt. Kanske det är ett tecken på mjukt vatten?
Bättre beskrivning! Skruvlock med vattenfylld insida, där häller man i saltet. Spillsalt bör inte ligga ohanterat, utan enklast är att fylla på precis innan man tänker köra en maskin.
Brukar vara ett runt lock att skruva av i botten på maskinen. Brukar också följa med en tratt när man köper maskinen. Lättare att fylla rätt med den.Jag är diskmaskinsägare sedan juni 2017 och måste ställa frågan: Diskmaskinssalt - vad är det? Förväntas jag fylla på det, och i så fall var?
Nej, vi har extremt hårt vatten, diskar 2-3 gånger per dag och fyller på varannan - var tredje vecka.Ok, så det är något man fyller i varje gång man diskar?
Jag fyller på rejält när det behövs, och väntar sedan tills lampan lyser att det är tomt igen.Ok, så det är något man fyller i varje gång man diskar?
Nej nej. Med några månaders mellanrum brukar det bli för mig.Ok, så det är något man fyller i varje gång man diskar?
Jag fyller på rejält när det behövs, och väntar sedan tills lampan lyser att det är tomt igen.
Men så ska de inte användas! Här är vi inne på detaljer som programval och salt, så kommer det här.
Det där skulle möjligen kunna vara från en amerikansk bruksanvisning där det listas eviga scenarios om hur man inte ska använda sin produkt som skydd mot ohemula stämningar.
Å andra sidan kanske det gav en nöjdare kund?
Jag har så mjukt vatten att jag inte behöver salt över huvud taget.Jag är diskmaskinsägare sedan juni 2017 och måste ställa frågan: Diskmaskinssalt - vad är det? Förväntas jag fylla på det, och i så fall var?
Bänkdiskmaskiner är knepiga på ett annat sätt än de stora maskinerna.Alltså, det här med märke på diskmaskin. Helt generellt stämmer det kanske att de dyrare, mer välkända märkena, är bättre. Men den erfarenheten har vi inte haft med bänkdiskmaskiner. Första jag köpte gjorde jag en ordentlig genomgång av olika tester och kom fram till att den dyra Electrolux var klart bäst. Den funkade fint ett väldigt kort tag innan den började strula. Sedan köpte vi en begagnad knappt använd Bosch. Det var inte heller någon pärla. Efter det har vi haft en Matsui, vilket nästan var den billigaste maskinen som gick att hitta. Den har dessutom varit i särklass bäst....
Nej det finns inte på alla maskiner.Brukar vara lucka i botten på maskinen med den här symbolen på
Visa bifogad fil 84534
Nej våra lampor fortsätter att fungera.Min brasklapp är att lampan (dvs sensorn) med 100% garanti (anekdotisk empiri) slutar fungera efter 2.0 års användning. Mitt kalk vinner kriget där. Trodde det. Men jag fyller på ändå med samma intervall.