Diskbråck i nacken

Cillaramsa

Trådstartare
Någon som har haft det? Hur ska man träna? Vad för övningar är bra för nacken? Rida?

Jag fick diagnos i dag, men har inte särskilt ont längre. Men jag vill ju vara försiktig med nacken och träna på rätt sätt.

Kan man se om diskbråcket är gammalt? Antar att det är större risk att det kommer tillbaka på samma ställe? Jag har haft nackspärr otaliga gånger, och ont i hela höger rygghalva från mitten av huvudet ned till höger skinka, och detta sitter på höger sida också.
 
Sv: Diskbråck i nacken

Jag har ingen erfarenhet på människa, men min hund fick det. Han är 10 år gammal och jag ville inte låta operera honom. Men han svarade fantastiskt bra på en behandling av smärtstillande och akupunktur. Idag ett halvår senare märks det inte av.
 
Sv: Diskbråck i nacken

Du ska gå till sjukgymnast och få övningar :)

Då provar de ut vilka som är lämpliga för dig, sådana du kan göra och bli bättre av. Mår du bra av ridning så rid!

Du ska be dem att kolla hela din rygg, vi är som hästarna allt hänger ihop...inte bra att gå med spänningar som gör ont.

Skönt att du mår bättre iallafall :)
 
Sv: Diskbråck i nacken

Jag har en 'slipped disc' i nacken ... jag tror att det ar samma.:p Har haller man pa med hastar och hundar, sportar och star i, men en morgon nar jag lyfte huvudet fran kudden for att titta pa klockan sa 'slipped' vad det nu ar som slippar.:meh: Jag gick till kiropractor som gjorde det varre, sa jag gick och hade ont lange. Sedan gick jag till en akupunktor och blev mycket battre efter bara ett par ganger.
 
Sv: Diskbråck i nacken

Tack för svar.
Ska gå till sjukgymnast, och har ju gått tidigare, men inte specifikt för nacke. Grejen är ju att jag mår i princip som vanligt nu, och är därför lite överraskad över diagnosen. Det borde vara nästan utläkt (vet inte hur lång tid det normalt tar?) och jag har haft det i ca 1,5-2 månader. Har gått mycket hos kiropraktor, men ska nog vara försiktig med nacken där.
 
Sv: Diskbråck i nacken

Jag har haft diskbråck, tyvärr så illa att de tvingades att operera den. Disken slets sönder mer och mer i nacken, och riskerade att ställa till med större skador. Men mitt tips är sjukgymnast som hjälper dig med övningar utifrån just ditt problem.
 
Sv: Diskbråck i nacken

Usch då, Boj. Blev du bra efter operationen? Blev det en steloperation eller konstgjord disk?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 823
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har de senaste veckorna dragit på mig en ny åkomma. Mitt ena ben börjar från ingenstans göra ont. Det känns som en pulserande smärta...
Svar
4
· Visningar
1 272
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
734
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 203
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Sluta vara en hamster?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp