Disk våg4?

L

lie

Våg4? vad betyder det nu? Diskad för att väga under 65 men är 4 för en fjärde placering lr?

Sv: Disk våg4?

Japp! Så är det, kolla travrondens länk här.

Btw, det var länge sedan, välkommen tillbaka till buke...:bow:

Aha okej..
Hehe tack, trodde ingen skulle märka att man var tillbacka här igen:)

men varför i hela friden blir man diskad då? är det för att man kan ha fifflat med vikten innan man red eller?
varför ska vikten spela så stor roll att man blir diskad????

Hon har dessutom blivit diskad för samma sak en gång tidigare... :smirk:

När jag ridit lopp så får jag ha en massa vikter och, senaste gången så vägde jag 65,3 men jag la på 1 kg till och det var nog klokt för efter loppet så hade jag gått ner 400 gram så då hade jag blivit diskad. Fast vi var e oplacerade så de hade väl inte gjort något iförsej:P

Ja, man får nog tänka på det om man rider monté - att man faktiskt kan gå ner i vikt. Inte roligt om man vägde in precis på gränsen.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: slant98
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
Hemmet Plötsligt går min diskmaskin, som installerades för ett halvår sedan, inte att öppna helt. Diskmaskinen var begagnad när den...
Svar
11
· Visningar
640
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bröderna Djuse var överens. Oppgårdsdrängen och Mats E Djuse vann V75-4 på Romme. Båda hade fel. Ekipaget diskades efter stort...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka