Disa kanterna på bild i photoshop?

S

Spider84

Jag håller på och grejar med en bild som är tänkt att den ska vara som bakgrund på en hemsida, men jag får inte till det med att disa kanterna. Jag testade att använda sprayburken i paint och det var väl det närmsta jag kommit, men det måste finnas en bättre variant i photoshop. Är det någon som har koll på hur man gör.

Just nu ser bilden ut så här:
http://www.akademiskridkonst.se/bground2.jpg

Som ni ser så är inte kanterna direkt vackra. :crazy:
 
Sv: Disa kanterna på bild i photoshop?

Precis så!

Hur gjorde du det?


Får jag lägga till en fråga; billeberga Skåne och jag tycker mig känna igen bilden också. Det råkar inte vara en gård strax utanför billeberga med lite avel på halvblod, några små shettisar, en ardenner (tror jag hon är) och några inhyrningar?

Eller är det möjligtvis en av de som har inhyrningar där? Inte så många att välja på... (såg bilden på mnementh på profilen)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Disa kanterna på bild i photoshop?

Jupp :p

Vi har träffats, jag är tjejen som mest springer runt och inte gör något :p

Jo jag är den andre inhyrningen :)
Det är INTE mnementh, det är jag :rofl:


Jag ska bara leta upp mitt block, så ska jag se hur jag gjorde :p
 
Senast ändrad:
Sv: Disa kanterna på bild i photoshop?

Aha! Nu när jag tänker på det så var kanske "riddaren" lite kort. :D
Tomas ringde precis så jag passade på att fråga om Vilse var Theres. ;)

Tack för länken!
 
Sv: Disa kanterna på bild i photoshop?

Om du menar du ska göra så i Photoshop så är det att man använder sig av funktionen "feather" Gör såhär: Öppna bilden, uppe menyraden ovanför finns funktionen "Feather" och en ruta där du kan fylla i antal pixlar. där får man känna sig fram lite och sen beroende på hur stor bild etc. men börja med 5 pixlar så får du se hur det ser ut! Fyll i 5 pixlar i lilla rutan bredvid och markera sen bilden med markeringsverktyget (streckade fyrkanten eller ringen uppe i vänstra hörnet på palleten. När du markerat bilden så trycker du på kopiera och öppnar en ny blank sida att klistra in den på. Klistra sen inbilden på den och då ser du att den blivit "suddad" i kanterna. BLev du inte nöjd med hur mycket det var suddat e det bara t göra om! Låter nog knepigare än vad det är!
 

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 097
Senast: Lavinia
·
Trädgård & Växter Detta kanske blir årets dummaste fråga -- men det tvivlar jag dock på eftersom året precis börjat. ;) Jag fick upp ögonen för växter och...
Svar
2
· Visningar
1 338
Senast: Peak
·
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
4 273
Senast: bigganl
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp