diplomering på distans?

Emma1989

Trådstartare
Jag har gått ett hästinriktat naturbruksgymnasium och läst kursen hästskötardiplom och har även fått betyg i kursen men valde själv att inte göra själva diplomeringen efteråt. Nu undrar jag om man kan på något vis läsa in hästskötardiplomet igen och även göra diplomeringen på distans? Funderar på att läsa till ridinstruktör på Vreta där jag även gick på gymnasiet och där läser man den kursen, vore skönt att ha den färdig innan.

Mvh Emma

Sv: diplomering på distans?

okej, tack :) Tror jag skulle behöva träna in det med någon "påläst" eller vad man ska säga, ridinstruktör osv. Kursen har jag ju som sagt avklarat men det hjälper tyvärr inte på diplomeringen, det var ändå 2 år sen nu :)

jag ska försöka ta examen nu till våren med hjälp utav dom jag jobbar hos. Pluggar själv men går igenom de som jag funderar över med dom och diskuterar.
Vad är de du är osäker över eller vill plugga in?

Okej, vart jobbar du någonstans? Jag känner mig väl mest osäker på samma saker som när jag gick utbildninge dvs; utrustning (mestadels bett) foder, och hästens fysik, skelett, muskler osv.ridning,knoppning och lindor kan jag i sömnen tror jag för det har vi verkligen pluggat stenhårt på! ridningen är ju egentligen bara att kunna motionsrida hästen, den behöver inte ens gå i form :p Jag rider en haflinger som är 6 år nu men som fortfarande känns väldigt grön och på ett sätt är det bra men samtidigt skulle jag vilja träna mer longering och hon blir heelt tokig då.. Visst lär jag mig mycket på det men jag får egentligen inte ut någonting då, att få hästen att arbeta i rätt form blir ju lite halvsvårt på en bockande ponny ;)

Hur menar du med att göra dimplomeringen på distans?

Provdagen/diplomeringen måste du ju göra på av SvRF utsedd plats.

typs samma som mig. jag är också osäker på sånt....
Jobbar på häst gård där dom har ridskola mm och även naturbruks gymnasium så jag ska försöka göra provet samtidigt som deras treor. Men nu när jag pluggar inför de så är de bara jag frågar dom jag jobbar för om allt jag undrar så får jag hjälp. Vilket känns jätte skönt i stället för att försöka förstå och plugga in allt själv.

Hur menar du med att göra dimplomeringen på distans?

Provdagen/diplomeringen måste du ju göra på av SvRF utsedd plats.
Ja jag vet att jag måste göra diplomeringen enligt svrf och på utsedd plats men undrade lite hur man kunde göra för att ta sig dit. Jag skulle kunna göra diplomeringen tillsammans med treorna nere på mitt gamla gymnasium, både treorna och de som går yh ridinstruktör läser den kursen och gör diplomeringen. Grubblar en hel del på hur jag ska göra och om jag ska göra det..

typs samma som mig. jag är också osäker på sånt....
Jobbar på häst gård där dom har ridskola mm och även naturbruks gymnasium så jag ska försöka göra provet samtidigt som deras treor. Men nu när jag pluggar inför de så är de bara jag frågar dom jag jobbar för om allt jag undrar så får jag hjälp. Vilket känns jätte skönt i stället för att försöka förstå och plugga in allt själv.
Ett bra tips att tänka på när man knoppar är att man ska kunna dra med handen över hela mankammen (dvs över knopparna) ett par ggr utan att det lossnar :) Mats Mellberg som skrivit hästhållning i praktiken var med på diplomeringen på Vreta sist vet jag, det om något gör en ju rätt nervös..

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 260
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 713
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej! Undrar om någon har erfarenhet av att plugga upp och läsa till ämnen från gymnasiet? Jag har inte värdelösa betyg men behöver...
Svar
15
· Visningar
1 057
Senast: Modig_Korn
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024