Din FT-Klocka

Sv: Din FT-Klocka

Jag har en sån gul, tror jag betalade ca 480 spänn. Köpt på tävling på Irland :D

I Sverige brukar de ligga på minst 700 tror jag

Och jag har den röda...den kostar 500 i Sverige men den gula ligger nog närmare 900 än 700 tror jag.

Kefly säljer de röda iaf..t ex Charlies i Jönköping har dem.

jag hade en sån där röd, den billigare varianten kefly säljer, men jag har aldrig tittat på den i terrängen. den fick sluta sina dagar i ett skånskt vattenhinder hur som helst.

skulle jag köpa en idag skulle jag köpa den gula! större siffror.

Claes Ohlsson, 49 kr :angel: Har inte köpt nån riktig än, och den funkar lika bra så.. :p Det enda är väl att siffrorna är mindre..

Priset?:angel:

Näe, skojar bara...jag trodde innan jag köpte den röda att det inte skulle gå att göra mer med den än att ställa in tiden och trycka på start...och att det var det som var skillnaden. Men som jag fattar det så har den samma funktioner som den gula. Det är möjligt att den gula har större siffror det vet jag inte men funktionerna verkar vara samma.

Claes Ohlsson, 49 kr :angel: Har inte köpt nån riktig än, och den funkar lika bra så.. :p Det enda är väl att siffrorna är mindre..

haha, jag med! fast jag har en timer, typ matklocka, jättebillig, med STORA siffror! den fungerar verkligen HuR bra som helst! jag vill bara kunna kika på den, inte ha en klocka som piper när jag ska vara vid halva banan eller en gång var 10:e sekund eller vad de där dyra klockorna nu gör! :P min piper när jag börjar få tidsfel, annars är den tyst, och GUD så bra det funkar!

Limmade fast ett armband (med sånt där smältlim) och tejpade kanter mm med vattenfast tejp. kan ju fixa en bild, kanske.. om någon vill se :)

oh, vad äre för klocka eller så du har.. eller är dte ett tidtagarur?

memmalotta: JA! villse bild

ursäkta de suddiga bilderna, digitalkameran sjunger på sin sista vers! men ska försöka förklara lite bättre nu, om min billiga o bra terrängklocka (kanske blir detta nya modet i sverige? lär kanske ta patent på det ;)) URSÄKTA OM BILDERNA BLIR STORA!

såhär ser den ut när man har den på sig! på kanterna har jag tejpat så det inte ska komma in vatten någonstans. Det går att tejpa 100-gånger snyggare! Jag gjorde en dånhär klocka åt en kompis, o tejpade då över med blå hockey-tejp både fram och bakom, vart :love:!
IMGP6570.jpg

Från sidan:
IMGP6566.jpg

Och såhär har jag limmat fast den (med limpistol, sånt där lim som smälter o kommer ut som en korv :p) Det är däröver jag har tejpat på min kompis klocka, blir snyggare o bekvämare då, kanske ska ta en bild på hennes också? jaja, ni får säga till isåfall!
IMGP6562.jpg

Såhär ser armbandet ut underifrån:
IMGP6567.jpg

Klockan ser ju lite otymplig o obekväm ut, men jag tycker den är helt suverän! Och som jag sa; den piper inte helatiden! Jag ställer alltid in så att jag trycker på den när startern räknar från "10" och så börjar den pipa när jag börjar dra på mig tidsfel! Däremellan håller jag bara lite lätt koll på hur lång tid jag har på mig! Jaja, nått annat jag borde förklarat/visat? Ni får säga till om ni är intresserade av nått annat! :p

du är ju f*nimej ritkigt smart! ;)

ja har hittat en klocka för 49spänn på clas ohlsson som ja faktiks kunde limma på på en gammal klocka!
perfa!

jaa det är ju faktiskt hur bra som helst, egentligen! Någongång går ju klockan sönder, och då känns det bättre om den bara kostade 100:- o inte 1000! ;)

som sagt, det går ju att göra den mycket mycket snyggare också, men det där är mitt ihopkok på 10 minuter! :D

313698_X_2006-06-30_143501_487.jpg

en sådan här är det jag har. Ganska små siffror, men jag har inte haft några problem med att se tiden :)

det står såhär om den på hemsidan:

"Armbandsklocka, digital.
Alarm, datum, stoppur med mellantid och flerfärgad bakgrundsbelysning. Vattenskyddad 30 m. Diam. 40 mm. Batterityp SR54 (ingår)."

oj, ber om ursäkt för stor bild.

Vart har du köpt den och vad kostade den?
Vad var hemsidan? :)

haha, ja det kan tyckas så - men vi är tre som har gjort en sådan nu på klubben, och ingen av oss tycker att den är ivägen eller på något sätt är för stor! så nog funkar den utmärkt, alltid! :D

limmet är sånd där "pistol-llim", de är som en hård plaststav som man petar in i en limpistol o trycker ut (då är det jättevarmt, sen torkar det) .
Man kan nog använda vanligt superlim också, men det där andra som jag hade limmade jag lixom.. både mellan klockan o armbandet och ÖVER armbandet (se bilder) så att det skulle sitta extra bra!

det blir jättesnyggt om man sedan tejpar med nån häftig tejp över alla skönhetsfel man orsakat under tillverkningen :P

Någon som kan förklara för mig hur tusan man ställer in tid på den RÖDA klockan. Lånar en av en kompis men varken jag eller hon kan komma på hur man ställer in tiden. Just nu använder jag den som ett vanligt tidtagarur men det är väldigt krångligt tycker jag. Jag vill att klockan ska räkna ner. Någon som vet?

Liknande trådar

Hemmet Det blir fler och fler saker som ska laddas/drivas med USB nu för tiden. Försöker hitta någon form av stående digital klocka med flera...
Svar
7
· Visningar
307
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har Internationella Ridsportförbundet lämnat in ett förslag på hur OS i fälttävlan kan se ut i Los Angeles. Avgörandet ligger hos...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 322
Senast: hamilton1
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka