Om ditt liv vore en film vad skulle den då handla om, vilken genre och vad skulle titeln vara?
Oj, kul grej!
Det skulle vara mycket häst, en del hund, stark vänskap, personlig utveckling och lite kärlek. Skulle det inte nödvändigtvis vara hela livet så skulle det vara åren då jag bodde och jobbade på en hästgård tillsammans med mina närmsta vänner och det skulle utan tvekan vara en dramakomedi. :D
Titeln hade antagligen varit ”Vi är ju typ redan gifta, mamma”, efter ett citat sagt av en av oss som beskriver vårt vänskapsförhållande ganska bra. :laugh:
 
En äventyrsmatiné! :laugh: Den galna geologen kastar sig ut i det okända med sin hammare typ :rofl: Samt en vintersekvens i den västerbottniska ödemarken, på gränsen till det karga Norrbotten, körandes testbil i sicksack mellan renarna :D

Klart det ska finnas med lite drama och sorg också men jag vägrar låta de tuffa perioderna jag haft definiera min tillvaro. Rent krasst har jag ingen karriär, har inte åstadkommit något stort osv men jag har på det stora hela haft roligt och sällan fegat för att hoppa på något galet. Att det gör lite ont ibland är ett bevis för att man faktiskt lever.
 
En äventyrsmatiné! :laugh: Den galna geologen kastar sig ut i det okända med sin hammare typ :rofl: Samt en vintersekvens i den västerbottniska ödemarken, på gränsen till det karga Norrbotten, körandes testbil i sicksack mellan renarna :D

Klart det ska finnas med lite drama och sorg också men jag vägrar låta de tuffa perioderna jag haft definiera min tillvaro. Rent krasst har jag ingen karriär, har inte åstadkommit något stort osv men jag har på det stora hela haft roligt och sällan fegat för att hoppa på något galet. Att det gör lite ont ibland är ett bevis för att man faktiskt lever.

Låter som min typ av film! :D
 
Titeln hade varit "Varats olidliga lätthet, del sjuttioelva"
En dystopiskt äventyr med långa transportsträckor, mycket osammanhängande berättelse, osäkert om det finns någon röd tråd, tvära vändningar och ganska osannolik. Regisserad av typ Kaurismäki.

De flesta recensenter skulle såga den, men alla som ändå sett filmen skulle tänka på den i veckor, och så småningom inse att det nog var en jäkligt bra film, trots allt. :D
 
En äventyrsmatiné! :laugh: Den galna geologen kastar sig ut i det okända med sin hammare typ :rofl: Samt en vintersekvens i den västerbottniska ödemarken, på gränsen till det karga Norrbotten, körandes testbil i sicksack mellan renarna :D

Klart det ska finnas med lite drama och sorg också men jag vägrar låta de tuffa perioderna jag haft definiera min tillvaro. Rent krasst har jag ingen karriär, har inte åstadkommit något stort osv men jag har på det stora hela haft roligt och sällan fegat för att hoppa på något galet. Att det gör lite ont ibland är ett bevis för att man faktiskt lever.

Oh, titel... "Mellan hammare och sten" kanske? "En vallonkullas äventyr"? Eller med norrländsk touch, "He' bli' int' bättre" :rofl:
 
En komedi med gapskratt och skämt som kanske inte går hem någonstans utom en liten mängd människor, dock med inslag av allvarliga saker som svärtar ner ibland.

Jag tror nog det är skillnad på hur andra ser min film och hur jag ser den.

Hur andra ser den:
Själva handlingen skulle bli ganska tam och inte så full av handling, till och med ganska tråkig. Sällan drama och stora toppar eller dippar.

Den kanske skulle vara lite som en svartvit långsam film för den som tittar (typ döden med Max von Sydow), med scener av sprakande färg. De sprakande färgerna skulle vara när jag var förbannad, mår dåligt eller ledsen.

För mig själv är det nog tvärtom; en film i sprakande färger som ibland blir svartvit, tråkig och långsam. Där de sprakande färgerna beskriver lugnet, familjen, komedin och vänner medan det grå/svarta är den molande oron för barnens och djurens välmående.
 
Jag tror att min film hade varit en sådär löjlig romantisk historia om en tjej som bestämmer sig för att ta sitt pick och pack och flytta ut till en ö eller en liten by på landet där hon tar något enkelt jobb och liksom börjar om från början lite grann. Förmodligen eftersom jag när en liten dröm om att en gång bo i ett litet samhälle någonstans med naturen (helst havet) inpå knuten och ha ett mycket enkelt liv. Tänk Jenny Colgans eller Lucy Dillons böcker, om det nu är någon som läst dem. För att jämföra med något i filmvärlden skulle det väl bli något i stil med The Holiday, Eat Pray Love och annat puttinuttigt.
 
Jag tror att min film hade varit en sådär löjlig romantisk historia om en tjej som bestämmer sig för att ta sitt pick och pack och flytta ut till en ö eller en liten by på landet där hon tar något enkelt jobb och liksom börjar om från början lite grann. Förmodligen eftersom jag när en liten dröm om att en gång bo i ett litet samhälle någonstans med naturen (helst havet) inpå knuten och ha ett mycket enkelt liv. Tänk Jenny Colgans eller Lucy Dillons böcker, om det nu är någon som läst dem. För att jämföra med något i filmvärlden skulle det väl bli något i stil med The Holiday, Eat Pray Love och annat puttinuttigt.

"Under the Tuscan sun"? Även om hon är äldre än dig :) Jag älskar den filmen när jag behöver snäll feelgood. Det är fomulär 1A för feelgood men jag gillar den.
 
Om ditt liv vore en film vad skulle den då handla om, vilken genre och vad skulle titeln vara?
Jag tänker mig att min skulle vara lite som serien Bonusfamiljen typ, fast i det här fallet utan bonusfamilj. Men en lätt kaosartad familj med olika personligheter som hittar på 450 saker hela tiden, blandning av vardag och fest, och en hel del igenkänning och skratt för folk som någon gång levt med barn. För andra ett synnerligen effektivt preventivmedel :angel::D

Men den skulle börja med startskottet på en löptävling, känslan när alla ljud försvinner och det enda man hör är snabba fotsteg, andhämtning och snabb puls. Ja den skulle innehålla en hel del träning för det är träningen som är min paus och energikälla här i livet :)
 
Jag tror att min film hade varit en sådär löjlig romantisk historia om en tjej som bestämmer sig för att ta sitt pick och pack och flytta ut till en ö eller en liten by på landet där hon tar något enkelt jobb och liksom börjar om från början lite grann. Förmodligen eftersom jag när en liten dröm om att en gång bo i ett litet samhälle någonstans med naturen (helst havet) inpå knuten och ha ett mycket enkelt liv. Tänk Jenny Colgans eller Lucy Dillons böcker, om det nu är någon som läst dem. För att jämföra med något i filmvärlden skulle det väl bli något i stil med The Holiday, Eat Pray Love och annat puttinuttigt.
Jag skulle kolla, älskar såna filmer :D.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
516
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: sicx
·
IT & mobiler Hur svårt är det att skapa animerande filmer, liksom rörligt material? Om man tänker att man skulle skapa kortfilmer med information...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: cherie
·
Hemmet Vet inte riktigt vad som hänt med min gjutjärnspanna. Som om det finns en film som släpper? Är den bortom räddning? Har försökt fetta om...
Svar
19
· Visningar
903
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp