W

Willebillebus

Nu hoppas jag på några kloka svar från er bukare....
Då jag själv känner mig helt vilse :o

Min katt som har ätit p-piller i väntan på att ha åldern inne till kastrering har fått ungar....Än så länge 4 st.

Det som gnager mig mest är, är det rätt att "spara" dom? Är det möjligt i dagens läge att hitta bra hem till kattungar som bara är vanliga bonnkatter med tråkig färg (de såg ut att vara svart/vita och grå/vita fläckiga)

Ush, vad svårt, Hon är verkligen stolt över sina ungar och verkar än så länge sköta om dom exemplariskt.

Snälla ge mig några bra svar, hur skulle ni göra??

Sv: Dilemma

Vi fick "vanliga" bondkatter, 3 st.
Efter att ha satt ut en bra annons med fina bilder (då har vi lagt ner jobb på bilderna, inga överexponerade, suddiga bilder där katten inte ser ett dugg trevlig ut) och trevlig text så ringde över 70 st, vi fick 12 mejl och minst lika många sms.

Så jag tror det visst går att sälja dessa vanliga katter om man bara lägger ner tid på en fin annons så man visar att man är seriös.

Tack för ditt svar och bra tips! :)

Det blev som tur va "bara" 4 st.
En har redan min mor tingat och en har vi tänkt behålla.
Så då återstår det 2 och då känns det inte som helt omöjligt att hitta bra hem till dessa!

Ska absolut tänka på dina råd vid annonseringen!

Tack/ Rebecca

=0) lycka till!
du kan ju lägga ut en bild om du vill senare. alltid kul att se bäbisar.

Lägger till ännu en kanske dum fråga, men jag har verkligen inte någon erfarenhet av kattungar....

Snuttan har lagt sina ungar i sambons garderob på nedersta hyllan (ca: 60cm högt upp).
Kan jag flytta henne och ungarna till en inredd låda och ställa på ett säkrare ställe både för hundarna och risken att ramla ner? Och isåfall hur snart?

självklart kan du göra det =)
Men hon kommer kanske att flytta tillbaka dem till garderoben men det ser du!

Det är väl inga "tråkiga färger"!! Jag letade länge innan jag "hittade" min svart-vita katt (ville bara ha en svart-vit, det skulle bli så snyggt på soffan!!:rofl: :p )!! Lycka till med annonseringen!

Var inte rädd för att ta betalt bara. Vill du vara en riktigt barnhärtig samarit så ta t.ex. 500 eller 1000 kr för en kattunge och betala tillbaka pengarna om köparna efter ett år visar att de dels har katten kvar och att den är kastrerad, id-märkt och försäkrad.

Tänkte uppdatera lite.

Tyvärr hade min kisse ihjäl sina ungar, 2 hade hon slängt ut från lådan så dom antagligen frusit ihjäl utan mat och värme från henne eller syskonen.

2 st bet hon sönder och samman, det ena var inte riktigt död, så det fick sambon "ordna".

Det var väldigt tråkigt och jag hoppas att hon gjorde det av en anledning!
Min far som är uppväxt med kattungar tyckte att dom var väldigt små, så det kan ju vara så att dom var för tidigt födda.

Nu ska hon steriliseras så jag inte behöver genomlida dettta igen!

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 079
Senast: tott
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 400
Senast: kratbran
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
767
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Jag behöver lite hjälp att tänka, eftersom jag varken vet ut eller in gällande min gamla katt på 20 år. Bakgrunden: Vi har haft honom...
2
Svar
20
· Visningar
1 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka