Dilemma - pris vid försäljning

Zizzi

Trådstartare
Jag har en häst som jag ska sälja, och responsen har väl varit sådär.... Priset är i underkant (tycker i alla fall jag) med tanke på ålder, utbildning osv och nu funderar jag på om jag ska sänka det ytterligare? Jag är dock orolig att det innebär "fel" sorts spekulanter, hästen i fråga är inte helt lättriden och behöver en rutinerad ryttare. Självklart finns det säkert sådana som också hör av sig på en häst i den prisklassen, det är inte så jag menar. Jag tänker mer på hur jag själv skulle reagera - "jaha, och varför är den så billig? Det måste vara något fel på den!"
Det är ingen panik att bli av med den, men å andra sidan vill jag inte lägga en massa tid heller på en häst som jag har bestämt mig för att sälja....
Hur tänker ni om ni ser en annons med en häst som är "för" billig?
 
Sv: Dilemma - pris vid försäljning

Ja, är den knepig att rida och du är ärlig med det i annonsen så finns anledningen där.
 
Sv: Dilemma - pris vid försäljning

Eftersom hästen är speciell så är det ju inte konstigt att den är billigare?

Skriv i annonsen att prislappen är vad den är eftersom hästen är speciell. Inget konstigt med det.
 
Sv: Dilemma - pris vid försäljning

Även om du skulle få "fel" spekulanter så är det ju ändå spekulanter så att säga. Dessutom vet man ju inte om det är fel förrän dom varit och provat hästen.
 
Sv: Dilemma - pris vid försäljning

till er båda:

Ja, självklart har jag skrivit det i annonsen. Det är inte så att han blir farlig, men det är ingen läromästare, om man säger så.
 
Sv: Dilemma - pris vid försäljning

Om du bara är ärlig och inte döljer något så kommer det gå bra.
Då ringer det spekulanter som vet utgångsläget.

Jag själv har inga problem med att hästen kan vara speciell på något område och jag vet ju själv om jag kan hantera det. Spekulanterna vet nog mer när dom provridit.

Jag har själv en häst som är speciell på ett specifikt område men klarar av att reda ut det. Detta kom dock efter att jag köpt honom av okänd anledning.
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 828
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 914
Senast: kma
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 884
Senast: lundsbo
·
Träning Har funderingar på att sälja mitt lilla sto, om/när hon blir fri från hältan som hon antagligen har haft sedan hon kom till mig...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
15 860
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp