Digitalkamera?

MalanMjöl

Trådstartare
Nu i mellandagsrean tänkte jag passa på att införskaffa en kamera.. Vill ha den till att ta bilder på hästarna och på fester.. Bör alltså vara hyfsat bra på att ta bilder i rörelse och utomhus.
Maxpris 2000 Vad finns det för bra kameror i den prisklassen?

Förslag:
Kodak C360
Sony DSCS40
Nikon Coolpix 5600

Andra förslag emottages tacksamt.. Ifall ni har bilder med några av kamerorna kan ni väl lägga ut dom..
 
Sv: Digitalkamera?

Har försökt göra det, men blir inte klokare! Tycker d e bättre att höra vad "vanligt" folk har att säga.. Men du får gärna hjälpa mig med omdömena!! *tittar snällt*
 
Sv: Digitalkamera?

hum, sonyn hittar jag inte alls, kan det vara en gammal modell?
sony dsc w5 har fått bra köp, dock inte toppbetyg.
nikon coolpix 5600 är också en gammal kamera, 5900 heter den nya.
den har fått bra recensioner.

usch, svårt att ge råd så här...
 
Sv: Digitalkamera?

ja sonyn finns bland dom äldre modellerna.. Tyckte inte att bilderna var jättebra! Då var nog nikons bättre (finns oxå bland de äldre..)
Tack för att du försöker iaf!!!
 
Sv: Digitalkamera?

Kollade igen och tyckte nog att nikons färger var bättre än sonys, men betydligt grynigare bilder.. Ska kolla in sony dsc w5
 
Sv: Digitalkamera?

Rent tekniskt verkar det inte vara någon större skillnad mellan dom. Nån har inbyggt batteri och de har olika minneskort, så det beror väl lite på hur man vill ha det.
Nikon-kameran har större variation i ljusstrykan (bländare) och ner till 1/3000 i slutartid.
Efter en snabb titt nu skulle jag nog välja Nikon, om den känns bra när jag kände på den och provade den. Och det inte var någon större skillnad i priset på dom.
 
Sv: Digitalkamera?

tyvärr är det så att ingen av de billigare kamrorna egentligen är bra på snabba kort.
då bör man gå upp i prisklasserna, men de duger för normalbehov...
 
Sv: Digitalkamera?

Nej, men av de kameror som var uppe på förslag verkade Nikon snabbast. Men det är ju svårt att säga utan att ha testat dom och utan att veta var man ska ta kort. Sen tycker jag mycket beror på hur fotografen är, en dålig fotograf kan misslyckas totalt med en "bra och snabb" kamera...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon här som har erfarenheter gällande Nikon 1? Funderar på att köpa en om den är bra. Är ute efter en hyfsat lättanvänd...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Kakis
·
Äldre Har äntligen lyckats övertyga min grymt otekniska, konservativa far om att han behöver en smartphone, och nu är dagen tydligen äntligen...
Svar
18
· Visningar
1 860
Senast: Riley
·
IT & mobiler Julklappspengarna bränner i fickan och jag är sugen på att lägga dem på en ny kamera. Jag var fram till igår säker på att det var en...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Kibani
·
Fritid Jag är väldigt förtjust i att fotografera och har haft en vanlig digitalkamera av märket Samsung. Var väldigt nöjd med denna kamera, men...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: tekphoto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp