Digital bokcirkel - sugen?

Anna

Trådstartare
Jag har varit med i GöteborgsPostens digitala bokcirkel under de senaste fyra veckorna och denna veckan är den femte och sista. Jättesynd för det har varit hemskt roligt och stimulerande.

Nu tänkte jag köra igång en "egen" dito, fast inte med en bok per vecka utan snarare en i månaden, och då inte nödvändigtvis nya "snackisböcker" utan min tanke är att man kan turas om att välja böcker och att i och med ett ganska stort tidsspann kunna låna böckerna på biblioteket om man inte har lust att köpa.

Tanken är då att vi diskuterar böckerna och läsprocessen på en gemensam blogg, och jag tänkte att 1 september kan vara starten.

Någon som hänger på?
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Jag hänger gärna på- om du väljer böcker som samtidigt finns att få som ljudböcker. Inte alltid jag hinner vända blad :D.
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Absolut! Jag tänkte att deltagarna kan turas om att välja böcker och då är det väl jättebra om de valda böckerna även finns som ljudbok :)

Jag tar gärna hand om det tekniska och själva organisationen - fast det blir väl på en färdig bloggplattform för jag är inte teknisk nog att skapa något egenprogrammerat. Har sett att blogger.com / blogspot har en funktion där man kan ha flera skribenter så länge de har ett Googlekonto, så det lutar väl åt att det hamnar där.

Tänker även att den som vill kan ansluta när hen har lust, vill absolut inte att det ska bli någon tvångsgrej. Dessutom vill jag gärna följa GPs devis att vill man inte läsa klart något så är det ju inget tvång på det heller men det är ju kul om man skriver om varför man inte vill läsa färdigt och hur man tänker :)
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Jag hänger som sagt gärna på :) Kan vara kul med nya infallsvinklar i val av författare och så vidare. Man blir ju lite insnöad ibland. Kul idé du har Anna!
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Jag tycker att det låter jättebra! Mina vänner vill sällan diskutera de böcker jag vill:p Och jag har hittat många nya författare tack vare boktråden som är här.
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Ja, jag tror att det kan bli kul!

Har skickat ett gruppmail till tjejerna som varit med i sommar och ska lägga en blänkare på Facebook också.

Ni som vill vara med kan väl PM:a er mailadress? Ni behöver inte uppge riktiga namn eller så om ni vill hålla er anonyma :)

Väntar till ikväll med att skapa bloggen. Kanske får jag välja första boken? :)
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

kl

vi anvander wordpress till varan bokblogg :) da har man dock bara ett log in och losenord man delar pa sa det kanske ar battre med separata om det blir nagra stycken :)
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Jättebra ide´ :)

Jag är gärna med, det är ju smart att kunna skriva när man har tid, och inte behöva ha en tid att passa :-)
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Så länge det inte är krav på att man måste vara med och läsa varje bok så är jag gärna med! Som småbarnsmamma har jag ibland svårt att få läsro, men jag älskar att läsa! :)
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Jag vill vara med :) . Jag tycker det är så härlig avkoppling att läsa en bok och då få tips samt inspiration och diskussion låter superbra :)
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Jag vill gärna vara med! Jag har ju kommit igång med mitt läsande igen och det är alltid mycket roligare att diskutera böckerna jag läser med andra! Skickar PM!
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

Händer det nått? Jag har inte länken till bloggen så har ingen koll på om det lagts upp nått mer där ...
 
Sv: Digital bokcirkel - sugen?

*kl*
Jag har försökt puffa efter uppmärksamhet på bloggen utan resultat. Vad händer, vad gör vi??
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp