Bobbo

Trådstartare
Min lillkille fick igår eftermiddag diarré, och som vanligt blir jag helt nojjig och tror att han ska dö..
Har plockat bort maten, gav honom lite kokt ris igårkväll, men detta kräktes han upp inatt.
Trots att jag varit ute med honom inatt har han bajsat i hallen.
Det bokstavligt talat rinner ur honom. Inget blod eller liknande i avföring eller spya, han har druckit och verkar inte vara direkt uttorkad, men är trött och hängig.
Vet inte varför han blivit sjuk heller, allt är som vanligt, magsjuka kanske?
Oroar jag mig i onödan?
Ska jag fasta honom, eller ska jag fortsätta med små portioner med kokt ris? Kokt kyckling/fisk?

/ trött orolig matte.

Sv: Diarré

Så länge det inte är en valp så fasta hunden minst ett dygn. Du var alldeles för snabb med att ge mat igår kväll. Löp canicur, procolin eller liknande på Apoteket och ge, det brukar stoppa upp snabbt.
Håll koll så hunden inte bli uttorkad. Får den behålla vattnet?
Blir den väldigt trött och allmänpåverkad så skulle jag åka in till vet nu under dagtid för en koll.

Sv: Diarré

Sen när det är dags att börja med mat igen så ger du skonkost i små portioner många gånger om dagen. Enbart skonkost 5 dagar efter att hunden blivit bra, sen fasar du in den vanliga maten under ytterligare 5 dagar.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 922
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min hund hade diarré i förrgår (måndag). Kom plötsligt och hon bajsade två ggr under dagen som var riktig diarré. Förmodligen ätit något...
Svar
6
· Visningar
1 876
Senast: dobbis
·
Övr. Barn Hej! Varning för kanske rörigt och svamligt inlägg. Är så orolig att jag håller på att kräkas. Min son var dålig i magen förra veckan...
Svar
7
· Visningar
2 275
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka