Diarré hos häst

lendikkan

Trådstartare
Hej! Hoppas få lite råd och tips ang. diarre hos häst.
Min häst (stor halvblodsvalack) har varit lös i magen sedan november förra året, flera hästar i samma stall har varit dåliga och det har tagits vattenprover, samt att halm och hösilage testats. Vattenproverna har varit godkända med några restriktioner. Även halm o hösilageprover var okej.
En boxgranne började köra eget vatten till sin häst och den blev bra i magen. Har kört eget vatten till min häst i dryga två månader men han är fortfarande inte bra. Äter även magtarm. Vissa dagar är det riktigt illa och andra dagar bättre. Har stallkompisar som flyttat sina hästar och de har blivit bra direkt.
Har ni några tips om vad man kan testa eller vad de kan vara?
Min häst håller hull, är glad och pigg, ingen feber, gott allmänt tillstånd osv. samma sak gäller med de andra hästarna i stallet.
Börjar bli orolig då man inte vill att detta ska bli kroniskt. :arghh:

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 758
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 040
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Hej Har senaste veckan haft en häst med massa gaser i magen! Jag märker på honom att han tycker magen är ett problem. Har börjat...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: ameo
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 252
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka