Diarré efter narkos

Emuliiaa

Trådstartare
Är det vanligt?

Tiken sövdes igår och röntgades med kontrastvätska för att kolla på urinledaren, allt var okej där och efter hon kom hem kl 15 sov hon mest.

Framåt kvällen på promenad hade hon diarré och försökte sätta sig och klia i gräset, varken ätit eller druckit något efter narkosen.

Imorse likadant, det bara sprutar. Jag har fått i henne lite vatten men vad kan jag ge henne att äta? Lite, lite kokt ris har hon lyckats pilla i sig bara.

Jag brukar ge a-fil utblandat med riset. Jag kokar också torsk ihop med riset. Mina gillar filen så då får de i sig riset också. en del ger morotspuré, men det har jag aldrig testat. Ris/fil och torsk har funkat bra på mina. Jag fortsätter tills magen är bra och en dag till. Sen börjar jag blanda i vanliga fodret

Okej, tack! Kokade en kycklingfilé och strimlade ner halva med lite ris + lite spad. Det gick ner :)

Be dom ge en annan narkos. :) min hund mår illa av en sort och får jättedåligt mage. Sa det till veterinären och hon gav en annan sort och då mådde ilo bra :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 715
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 599
Senast: Cheeserica
·
Hundhälsa Nagra av er har kanske minns oss - jag och min laskiga rottweilervalp :P Tack vare alla goda rad pa buke sa blev det tilltankta...
Svar
19
· Visningar
2 659
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka