Diar PÅ Mig!!

Smurfoff

Trådstartare
har en kattunge som e ca: 13 veckor nu. fick hem den när den var 10 veckor. när jag håller henne och klappar henne så börjar hon dia på min tröja. och hon vill upp i min famn hela tiden och genast börjar hon slicka på min tröja och sen diar hon. jag säger nej och tar bort henne men det hjälper inte

Sv: Diar PÅ Mig!!

Du skiljde henne från mamma för tidigt. Hon känner sig förmodligen otrygg och det är därför hon måste snutta på dej för att känna sig tryggare. Katter är inte mogna att flytta från mamma och syskonen så tidigt!

men vad skulle jag göra??? ägaren satt ut annons på katterna när dom var 10 veckor och stod att dom var leveransklara och först till kvarn. jag ville ha en kattunge då dom var långhåriga och jag visste att om jag skulle väntat 2 veckor till så hade hon sålt den till någon annan

De gör ofta så när de är tagna för tidigt. Jag har en sjuåring som gör så. Det får vi leva med helt enkelt. Och lite gulligt är det, även om det gör ONT!

Men jag har varit med om att katter som aldrig skiljts från sin mamma utan bott kvar och blivit "naturligt avvanda" så att säga också har gjort så, så de KAN göra det ändå.

Mallju skrev:
men vad skulle jag göra??? ägaren satt ut annons på katterna när dom var 10 veckor och stod att dom var leveransklara och först till kvarn. jag ville ha en kattunge då dom var långhåriga och jag visste att om jag skulle väntat 2 veckor till så hade hon sålt den till någon annan
Det bästa är ju att INTE stödja sån uppfödning och vänta tills en kattunge dyker upp från ett seriösare ställe.:smirk:

Köper du "den perfekta mattan" oxå även om du vet att den är gjord av barnarbetare?

Vi hade också en kattunge som skiljdes av för tidigt, han "diade" dock för det mesta på sig själv, på trampdynor och i pälsen på tassen. Nån gång gjorde han det dock i mitt hår när jag sov :smirk:

Men jag tycker att det blev lite bättre när han blev äldre och vissa slutar med det efter ett tag.

Ge din katt mycket kärlek så kanske den känner sig tryggare och slutar så småningom.

Jaha ok.. jag köpte en katt på ett katthem.. hon var då över 12v när ja köpte henne.. de va nåra som bara hade lagt kattungarna i en låda utanför dörren hoss dom.. hennes mamma klarade sig inte:crazy:,Men nu lever hon livet, Hon e oxå sån som ska trampa i håret när man ska sova oså:) , Min katt håller fortfarande på med de efter 6år..:smirk:

det behöver inte vara att dom är tagna från mamman för tidigt,en del är helt enkelt tutt katter.jag har träffat flera stycken sånna katter och dom har inte blivit tagna från mamman tidigare än 12 veckor.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama