Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej, jag är diakon @Texaz . Välkommen med dina frågor.
Jag har en fundering, vad gör man som diakon? Kan man ha olika inriktningar? Jag har inte så bra koll på diakonyrket men jag har upplevt det som ett brett yrke! Hur ser arbetsmarknaden ut?![]()
Jag har ju själv svårt att läsa till diakon via Svenska kyrkans utbildning då det vid min ålder är knepigt att få studielån. Har funderat på att läsa en kortare utbildning på distans, men blir ju då inte riktig diakon.
Vet du om det är någon marknad för diakonassistenter, antar att det är det närmaste jag kan komma...
Jag har ju själv svårt att läsa till diakon via Svenska kyrkans utbildning då det vid min ålder är knepigt att få studielån. Har funderat på att läsa en kortare utbildning på distans, men blir ju då inte riktig diakon.
Vet du om det är någon marknad för diakonassistenter, antar att det är det närmaste jag kan komma...
Hittar många utbildningar men inte någon diakonutbildningTitta på Teologiska Högskolans diakonutbildning. Är flexibla till upplägget och jag vet att många läser från annan ort.
Hittar många utbildningar men inte någon diakonutbildning![]()