BernT

Trådstartare
Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta?

Butiken som har det har usla öppettider så har inte hunnit hämta innan. De är också rätt pigga på att skicka tillbaka snabbt.. idag har de stängt och imorgon öppnar de 10 och då är jag ju redan på jobbet. Som sagt usla öppettider :/
 
Annan leverantör men mitt skickades tillbaka när leverantören var där på i mitt fall den 14:e dagen vilket var mitt på dagen dvs gör DHL lika lär de ta med sig ditt paket när de är hos ditt ombud imorgon för att lämna av nya paket.
 
Annan leverantör men mitt skickades tillbaka när leverantören var där på i mitt fall den 14:e dagen vilket var mitt på dagen dvs gör DHL lika lär de ta med sig ditt paket när de är hos ditt ombud imorgon för att lämna av nya paket.
Så gör de säkert.. sjukt irriterande, då kanske de inte ska ha stängt på söndagar…. Jag tolkar 7 dagar som att man har hela den sjunde dagen på sig att hämta, och att det åker tillbaka först den åttonde dagen.
 
Jag har också erfarenhet av att paket skickas tillbaka innan sista hämtningsdagen är slut. De skickades på eftermiddagen. Så tyvärr kan man inte vara säker på att det är kvar även om det givetvis är rimligt att det är det.
 
Går det att ringa butiken? Säga att du inte har kunnat hämta det pga öppettiderna men att du har för avsikt att göra det så dom inte skickar med det tillbaka?
 
Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta?

Butiken som har det har usla öppettider så har inte hunnit hämta innan. De är också rätt pigga på att skicka tillbaka snabbt.. idag har de stängt och imorgon öppnar de 10 och då är jag ju redan på jobbet. Som sagt usla öppettider :/
Kan man inte få det skickat till annat ombud, som man kan göra på Postnord?
 
Kan man inte få det skickat till annat ombud, som man kan göra på Postnord?
DHL har inte haft den funktionen förr i alla fall. Vilket varit väldigt irriterande, då mitt defaultställe (närmaste) verkligen inte är smidigaste. En dryg mil åt fel håll med kassa öppettider. Jag försökte få defaultställe ändrat, men det gick inte heller.
 
Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta?

Butiken som har det har usla öppettider så har inte hunnit hämta innan. De är också rätt pigga på att skicka tillbaka snabbt.. idag har de stängt och imorgon öppnar de 10 och då är jag ju redan på jobbet. Som sagt usla öppettider :/
Paketet ligger kvar 7 dagar dvs 14- 20. Skickas tillbaka 21.
 
DHL har inte haft den funktionen förr i alla fall. Vilket varit väldigt irriterande, då mitt defaultställe (närmaste) verkligen inte är smidigaste. En dryg mil åt fel håll med kassa öppettider. Jag försökte få defaultställe ändrat, men det gick inte heller.
Oh vad störande. Det är extremt sällan vi använder dhl så jag har lite dålig koll.
 
Jag har ringt min butik nån gång och det har inte varit något problem att låta det ligga kvar. Var sen pga sjukdom.

Hämtade samma dag(kväll) det annars hade skickats tillbaka på förmiddagen.
 
Om du har appen "mina paket" kan du kolla om du kan ändra liggtiden hos ombud, det går att göra i postnord appen, så kanske går i den med. Annats hade jag ringt. Stor chans att det annats följer med när dhl lämnar/hämtar paket under dagen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
808
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
632
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbur bil
  • Renrasig katt - Tica
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Årets foderstater
  • Bakskygg häst på tävling

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp