Detta struntar vet. i, kan ni hjälpa???

P

prallan

Mitt sto gick omkull när hon var 1 år, fick en fraktur på ryggraden, men innan de hade hittat frakturen gick hon ute på lösdrift, gick omkull pga dålig balans och skadade höger has. Jag åkte in för att kolla hasen, vet. tog EN plåt, som det inte syntes något på och tyckte det var onödigt att reda ut pga den andra skadan. Hasen blev bra. Sen stod hon på stall, ute på dagarna. På morgonen var hon gallig och lite varm på insidan, precis under hasen, och detta problem är kvar. När de hittade frakturen, bad jag dem utreda hasen på en gång, min inte då....
Hon är inte halt, men denna galla under hasen kvarstår efter box. Hon är nu 4 år, med föl och meningen är att jag ska rida in henne snart. Ska jag insistera på att de ska utreda hasen innan inridning?

Sv: Detta struntar vet. i, kan ni hjälpa???

Jag fattar inte, nekar vet dig en utredning? Du får väll lägga så mycket pengar du vill på att kolla din häst, det ska h*n inte neka dig väll? Kolla upp henne innan inridningen om hon haft problem med hasen, skrik gråt och slåss, för det ska du väll ändå ha rätt till!

Mitt sto gick omkull när hon var 1 år, fick en fraktur på ryggraden, men innan de hade hittat frakturen gick hon ute på lösdrift, gick omkull pga dålig balans och skadade höger has. Jag åkte in för att kolla hasen, vet. tog EN plåt, som det inte syntes något på och tyckte det var onödigt att reda ut pga den andra skadan. Hasen blev bra. Sen stod hon på stall, ute på dagarna. På morgonen var hon gallig och lite varm på insidan, precis under hasen, och detta problem är kvar. När de hittade frakturen, bad jag dem utreda hasen på en gång, min inte då....
Hon är inte halt, men denna galla under hasen kvarstår efter box. Hon är nu 4 år, med föl och meningen är att jag ska rida in henne snart. Ska jag insistera på att de ska utreda hasen innan inridning?

Åk till en annan veterinär.

Det är 2 olika vet. jag har träffat. Jag har funderat på att ta ut en vet. jag känner, som får skriva en remiss till klinik. Jag vill liksom vara säker att den är ok:smirk: Jag blir så osäker bara när 2 olika vet. bara struntar i det

jag åkte ju in med min häst till klinik, hästen hade vart halt men slutat halta, och svullnad och värme hade försvunnit.
alla tyckte de va helt galet att åka in men ja gjorde de endå för ja ville inte riskera nåt.

vet. gjorde allting jag ville, ultraljuda och röntgade..inte för att de behövdes men jag ville.
dom ska göra de man vill, hur onödigt de än är så ska dom göra de man känner att man vill.

Det ska alltså stå:

Mitt sto gick omkull när hon var 1 år, fick en fraktur på ryggraden, men innan de hade hittat frakturen gick hon ute på lösdrift, gick omkull pga dålig balans och skadade höger has. Jag åkte in för att kolla hasen, vet. tog EN plåt, som det inte syntes något på och tyckte det var onödigt att reda ut pga den andra skadan. Hasen blev bra. Sen stod hon på stall, ute på dagarna. På morgonen var hon gallig och lite varm på insidan, precis under hasen, och detta problem är kvar. När de hittade frakturen, bad jag dem utreda hasen på en gång, men inte då....

Ja, det tänker jag göra!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 836
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 844
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!