Detta med tvätten av kläder..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Detta med tvätten av kläder..

Jag tror inte att det finns bakterier i gift faktiskt...

Nu var det inte riktigt det jag skrev.

Men underliga äro naturens vägar, kan man säga. Ännu vet ju ingen hur detta med allergier hör samman med vår moderna livsstil. Om gift bryter ner immunförsvaret, borde ju de som fått i sig mycke gift ha ett immunförsvar som är försvagat och alltså inte vänder sig emot korppen själv. Men så vet vi ju att det inte funkar.

Fny
 
Sv: Detta med tvätten av kläder..

Fast allergier blir ju värre ju mer man utsätts för alergenet...


Det konstiga är att allergier oxå kan försvinna, eller växa bort. Jag var mycket mer allergisk som barn.

Det verkar nästan som om det finns lika många teorier om allergi som det finns människor.

Eftersom vi vet så lite tycker jag att det är bättre att vara lite extra försiktig. Allt skadligt som man KAN undvika är väl bra om man undviker. "Härdad" kan man ju liksom inte undvika att bli, eftersom det finns en massa skadliga ämnen som inte går att undvika. Att ANSTRÄNGA sig för att exponera sig själv eller sina barn för gift, kemikalier, bakterier, mögel o s v känns väldigt poänglöst, tycker jag. Ärligt talat har jag svårt för att fatta att någon ens kan ha den uppfattningen!:eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 689
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp