detta med stall.

grodan21

Trådstartare
Hej.

Detta med stall är en hel historia i säg. :( Hur svårt kan det vara att hitta en vetig stallplats? Hur kan man tycka att det är rugigt ut och att hästarna behöver mer mat när det, en häst fryser inte vi PLUS grader. (får mellan 30-40kg ute, det är fyra hästar varav en är en shettis.)Hon bara växer och växer. :( Hittar heler inget annat stall att flytta henne till. Det är inge kul att ha häst lägre, det är en plåga. Jag skäms över min häst. Det är inget kul att åka till stallet. Man får ingen information om vad som gäller heler. bara att vi ska ta var tredje helg morgon. sen ska stall ägaren flytta, men då ska en som har häst där ta över, något som inte sa när vi var där och tittade. :confused: detta hade dom vettat om ett tag. var inte med när dom tittade på stallet, men stog utan stallplats och var tvungen att hitta något, kunde inte ha henne på sommarbetet hela vintern. det vi sökte var ett stall där typ alla fodringarna skulle ingå, jag kan inte ta mej till stallet själv, inte min systeter heller. men det har blivit hur mycket som helst man ska göra. det ska finnas strö hemma, det finns det inte. grovfodret är väl hysat, vissa balar är det bögel på men de flesta är fina. är det tillåtet att hästar i stallet är jag förvånad. men det är inga grejer som skadar hästarna som tur är. kan skriv hur mycket som helst som är fel. // tack för att du läste all denna text. :bow:

Sv: detta med stall.

det hade jag med gjort men man ska ha någon stans att ställa hästen. vilket inte verkar finnas. :confused:

annonsera, åk runt till ställen i området. Det finns säkert nt som är bättre än det där.

(får mellan 30-40kg ute, det är fyra hästar varav en är en shettis.)Hon bara växer och växer.

30-40 kg av vad?
30-40 kg ensilage till fyra hästar (3½) är alldeles lagom om hästarna går ute hela dagen.

Går hästen upp i vikt, öka motionen eller be dem dra ner på fodret.

Är stallet Så dåligt som det låter tycker jag dock du borde flytta.
Har ni inget kontrakt?

Skulle bytt stall för längesedan, har ni inte skrivit stallkontrakt:confused: Finns alltid andra stall, annonsera eller åk och besök olika stall.

Hösilaget har ett ts på 70% enligt annalysen, men ligger nog i verkligheten på 84%. det är typ hö. man har man en häst som äter hela tiden och max behöver 8-10kg på en dag så blir det för mycket.

Jag tvivlar på att de har analyserat felaktigt.

Om det är en ponny du har, så ja det kan mkt väl vara för mkt men för en stor häst är det inte för mycket! (Mängdmässigt)
30 kg / 3,5 är strax över 8 kg och som sagt om hästen går ute en hel dag är det alldeles lagom.

vart i värmland bor du då?

säker på att det inte finns fler stall?

Vart i Värmland bor du? Om det är i närheten av Karlstad kan du kan PM:a mig, så kan du få förslag på bra stallplatser.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV