Detta med liner-täcken

Sv: Detta med liner-täcken

Kan du inte ta kontakt med säljaren och ändra 200g till 400g t.ex? Eller bara ta 100g.

Ringde till återförsäljaren nyss och de sa att fibrerna är annorlunda i 200g och uppåt så att de skulle behålla sin smidighet och inte bli så "bylsiga". Men de värmer motsvarande vikt.

100 gr känns jättetunt ja. MEN, det värmer som det ska. Märker ingen direkt skillnad på hästen med Ofodrat regn med 100 gr-liner eller ofodrat regn med 150 gr thermo under. Men skillnaden för fingrarna i tjocklek är stor.

Jo nog vet jag att 100g:aren värmer bra, jag använder det själv sedan några veckor tillbaka under ett skaltäcke.

100g:aren känns som 100g, men 400g:aren känns som 150-200g hos ett "vanligt" täcke "mellan fingrarna". Jag trodde att de tjockare linerna skulle kännas tjockare än vad de gör, och att man lättare skulle känna skillnad mellan dem "med fingrarna".

Värmer de effektivt trots sin tunnhet är det ju bara bra - smidigare och lättare täcke. Har dock inte provat mina 200g och 400g så jag kan inte uttala mig om värmeskillnaden mellan dem än.

Finns ju dessutom forskning på människa som visar precis tvärtemot alltså att lager på lager är varmare då även luftlagret som bildas mellan plaggen påverkar att höja värmen.

Det är väl därför man använder långkalsonger? :idea:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en liner på 400 gr till mitt Optimo, alltså den linern som följde med täcket. Jag har även köpt en liner på 300 gr (vanlig...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Martina_m
·
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 522
Senast: Scata
·
Utrustning Min nya häst drar större storlek i kläder än min förra, så jag har varit tvungen att byta ut hela min täckesarsenal nu inför... 2
Svar
26
· Visningar
5 035
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka