Sv: Detta fanns på förstasidan på Barometern idag...
Det är ju en av sakerna som är så sorgligt med det programmet. En hundpsykolog som ser ut att behöva en själv minst petar nervöst på en svulten hunds matskål, och skickar den över bron om den morrar. Vad bevisar det? Aggressiva hundar som rottisen som bet personalen vid flertalet tillfällen, och hundar som uppenbarligen är helt asociala eller rejält påfrestande adopteras bort till folk som knappt är över 18 och aldrig ahr haft hund förut. Men dom morrade väl inte vid matskålen antar jag...
polishundar släpper på kommando..
Gör dom?I Sverige har vi det nog hyfsat bra ställt med den saken, i många länder ser polisen inte ens varför hunden ska ha ett släppande.
och frågan vem som skulle ta matskålen vid teste, har du aldrig sett på djurpolisen? där testat alla omhändertagna djur om de är lämpliga att adoptera bort, man använder en plastarm att ta matskålen med, det finns de hundar som helt galet nog slitit plastarmen ut handen på testledaren och demolerat den bara handen var 30 cm ifrån matskålen.. behöver jag säga att den hunden fick en fribiljett till hundhimlen och inte adopterades bort?
..
Det är ju en av sakerna som är så sorgligt med det programmet. En hundpsykolog som ser ut att behöva en själv minst petar nervöst på en svulten hunds matskål, och skickar den över bron om den morrar. Vad bevisar det? Aggressiva hundar som rottisen som bet personalen vid flertalet tillfällen, och hundar som uppenbarligen är helt asociala eller rejält påfrestande adopteras bort till folk som knappt är över 18 och aldrig ahr haft hund förut. Men dom morrade väl inte vid matskålen antar jag...