Det som inte får hända har hänt (långt)

Sv: Det som inte får hända har hänt (långt)

Men stackars vovve! hoppas det löser!!

kl

TS: Usch, vilken tråkig historia :(

Har du fått något svar än? Håller tummarna för att det har gått bra!

knapp

Usch fy så hemskt. Det kan verkligen gå fort ibland :cry: Håller alla tummar & tår för henne!

Fick lite information i går eftermiddag. Läget är fortfarande kritiskt, men Eya har valt att kämpa för sitt liv. De har röntkat hela hunden och livmodern ser ok ut men har inte fått svar på odling. De har hittat ingången av stafylokockerbakterie via spene in i blodomloppet. Och det har spridit sig till lungor och hjärta.
Väntar på att få en dags rapport från vet. nu på förmiddagen och jag hoppas att Eya kämpar vidare.

Jag är också väldigt tacksam för att valparna är 6 veckor, och de klarar sig väldigt bra utan sin mor. Tur att farbror Max hoppar in i rollen som hjälpmorsa och uppfostrar lite.

håller alla tummar och tassar här för att det ska gå bra.

//Flo

Lilla vän, hur har det gått. Jag sitter här och ryser. Vilken tur att valparna är så pass att de äter själva nu
Hoppas allt går åt rätt håll men din tjejja och att hon kommer hem snart.

Har nu pratat med vet. läget är fortfarnade kritiskt, men febern har sjunkit och juvret har spruckit. De tar en dag i taget, just nu ligger fokus på juver för att få bort den varansamling som blivit där. Eya kämpar på men är fortfarande i väldigt dåligt skick de hoppas att hon skall orka äta lite fast föda. Hon har blivit så pigg att hon orkar lyfta lite på huvudet när de kommer, men än så länge måste de vända henne ofta eftersom hon inte orkar ändra liggställning.

Låter säkert konstigt men nu känner jag att Eya vill tillbaka och att hon verkligen kommer att kämpa för att komma hem till oss.

Håll oss uppdaterade om hur det hela går. Livsvilja kan man komma långt med, hoppas hon fortsätter kämpa!

a020.gif

Har hunden livsvilja så är det ett STORT STOR plus, jag hoppas verkligen att allt ordnar sig.

håller alla tummar och tassar på att hon blir frisk snart! *kram*

Jag håller tummarna HÅRT för att Din älskade hund ska
klara detta! Kramar från Kalinsi

Hur har det gått?

Vi håller tummar, tår och tassar här hemma!!

det låter i alla fall som om det går på rätt håll :). håller tummar och tassar.

En ny lägesrapport, Eya hade igår rest sig upp och viftat på svansen. Hon hade också visat klart och tydligt att hon ville ha mat. Vet. sa att om prognosen fortsätter så här kan vi kanske få hem henne på fredag. Hon tyckte också att hjärtat lät lite bättre men hon har fortfarande tjocka lungor, juvret har spräckt så nu kan de som skall ut rinna. Hon är dock fortfarande väldigt slö och har tappat vikt.

Kommer att få lägesrapport under eftermiddagen, säger dom då att hon får komma hem på fredag kommer jag ställa champangen på kylning.

En ny lägesrapport, Eya hade igår rest sig upp och viftat på svansen. Hon hade också visat klart och tydligt att hon ville ha mat. Vet. sa att om prognosen fortsätter så här kan vi kanske få hem henne på fredag. Hon tyckte också att hjärtat lät lite bättre men hon har fortfarande tjocka lungor, juvret har spräckt så nu kan de som skall ut rinna. Hon är dock fortfarande väldigt slö och har tappat vikt.

Kommer att få lägesrapport under eftermiddagen, säger dom då att hon får komma hem på fredag kommer jag ställa champangen på kylning.

Tack och lov att hon är på bättringsvägen :)

Härligt att läsa att hon e på bättre väg! e hon hemma idag? :)

Äntligen, nyss hemkomna från djursjukhuset. Eya har kommit hem, vi skall dock tillbaka på måndag. Om hon mår lika bra ev. bättre kommer hon att bli utskriven, kan väl säga att hon har fått helgpermiss.
De har tagit nya plåtar och lungorna ser bättre ut, hjärtat är nästan ua. Hon har fått ett drän genom juvret som vi skall spola 2 ggr per dag, samt att hon har smärtstillande och antibiotika.

:bow:Vill rikta ett stort tack för ert stöd och empati.:bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka