Det ska börjas i tid!

Tassetass

Trådstartare
Nu har jag drämt iväg lite mail till katthem i och runt min blivande boplats. Jag har för avsikt att skaffa en till kisse när jag landat i Umeå, känns nästan skamligt att bara ha en katt när jag kommer bo så mycket större än vad jag gör nu. :)

Isola har ju visat i och med sitt umgänge med min kompis katt att hon kan tycka om andra katter (så länge de inte är hanar eller röda, verkar det som), så det ska nog finnas någon som passar oss.

Har skrivit i mailen ungefär vad jag letar efter för katt och att det vore bra om de kunde höra av sig om de får in någon som passar beskrivningen. Jag kommer givetvis hålla koll på hemsidor och så, men de som jobbar där känner ju katterna och kan ge en nånstans att börja.

Iek, det här ligger säkert 2-3 månader fram i tiden men jag är redan tokigt peppad. :D

/Jenny

Sv: Det ska börjas i tid!

spännnade! vad söker du?

mina vänner försöker annars omplacera en bruntigrerad hona på 4år. världens snällaste, kastrerad och idmärkt. ;)

Ja, det var lite i förväg men det är ju kul och spännande att kolla på katt. :)
Men ...
Vad betyder Iek?

Nästan annonsvarning på den där. ;)

Ser dock två problem med förslaget; avståndet och att jag inte tänker skaffa en till förrän framåt jul.

Heulwen; Iek är som eek :eek: fast med högre tonläge, typ. Eller nåt. Inte vet jag. :D

Åh vad skoj. Jag är med på jakt efter en till kisse, ena missen behöver en ny lekkompis nämligen.

Djurskyddet har ju många katter här uppe så det lär ju inte vara något problem att hitta en till kisse.

Åh vad kul!!
Din kisse kommer säker bli lika glad som dig när hon får en egen polare att busa med, tvätta och mysa ihop med :love:

Jag har själv köpt 2 katter för 2 veckor sedan från en kattförening, det känns verkligen fint i hjärtat att kunna hjälpa oönskade katter eller katter som haft det svårt. Mina flickor har bott 4 katter på en toalett utan fönster, i nästan ett helt års tid :( De var helt apatiska först... de är ännu lite ovana vid människor runt sig hela tiden, höftiga rörelser, all yta 65 kvadrat innebär men det går framåt. Det värmer hela hjärtat när man ser dem leka med varandra ordentligt första gången, springa runt och jaga en pälsmus på stora vardagsrumsgolvet, eller när de sitter i fönstret och andas in spännande lukter genom vädringsluckan och med spänning ser ut på allt som händer där.... :love:

Lycka till, och du det är bra att börja i god tid så du hittar RÄTT kompis till din kisse och dig :banana:

Liknande trådar

Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 597
Senast: Safir
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 704
Senast: Nominous
·
Övr. Katt Min blivande sambo har sedan tidigare en katt, men jag lobbar för en till (och jag har inte ens flyttat in än :angel: :o). Frågan är...
Svar
2
· Visningar
1 291
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 384
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar