Det rör sig, det rör sig!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

MoonFlight

Trådstartare
Idag kände jag den första riktiga sparken eller vad man ska säga. 3 st sparkar ca 5 cm från naveln på vänster sida. Visst har jag känt att det fladdrat och rört sig, speciellt när man ligger på mage men aldrig så tidigt som imorse. Det kändes såå härligt!
Var på besök hos grannen igår och avslöjade att jag skulle ha bebbis till våren och sa att jag var i v 22... deras fina svar va: Va, - det syns inte alls, syns inte ens att du är gravid...
Ja, vad svarar man på det?!? Väntar på att magen ska börja synas nu men inte då, den känns lite hårdare eller vad man ska säga, och det känns speciellt när man ligger men annars inget. Men så länge jag kan ha mina gamla kläder ska jag väl vara nöjd, skönt att slippa köpa nytt!!

*svammel svammel*

När började ni känna att bebben rörde sig?!?
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Åååhhh vad kul! Längtar tills min lilla börjar sparka!:banana: :bump: :banana:
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Vad roligt! Jag längtar tills jag oxå får känna min bebis!!:love:

Men det där om magen... Jag fattar inte varför min mage har blivit stor så tidigt. Jag har ju inte fött barn tidigare, har (i normala fall) platt och vältränad mage och ska inte ha tvillingar. Men jag använder redan mammabyxor. Några av mina gamla byxor kan jag nog fortfarande använda, men det gör ont att klämma ner magen i dem.
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Hur långt gången är du?
Det är mitt första barn oxå, förväntningarna är stora och frågorna och funderingarna väldigt många.

Tur att man gillar kläder som är lite stora =) Sen har jag en släkting som jag får låna av snällt nog så jag behöver *hoppas* inte köpa mycket alls så.
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Jag är i ve 16+6 och än så länge så har jag bara "känt" hur de bubblar runt därinne. Men några riktiga sparkar har jag inte märkt.

Vad gäller mammakläder så har jag fått investera i ett par byxor. Tröttnade på att alltid sitta med uppknäppta byxor på jobb. Dyrt var det, men snygga och oerhört sköna!

/Timsetim
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

MoonFlight skrev:
Hur långt gången är du?
Det är mitt första barn oxå, förväntningarna är stora och frågorna och funderingarna väldigt många.

Tur att man gillar kläder som är lite stora =) Sen har jag en släkting som jag får låna av snällt nog så jag behöver *hoppas* inte köpa mycket alls så.

Jag går in i vecka 17 imån!

Jag har köpt två mammabyxor. Ska försöka klara mig på dem. Jag har fått låna en del oxå, men just byxor är svårt. De jag fått låna är antingen för korta eller för stora. Kanske växer jag i dem som är för stora...
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Jag upplever också att jag ganska snabbt fick ha mammabyxor fast min mage inte var så stor. Tror det berodde lite på att min mage hela tiden varit så långt ned. Dvs så låg att gylfen tryckte. Inte ens låga jeans gick bra. Sen typ kring vecka 22 började den bli stor och har varit rätt så stor hela tiden sen dess. Men kring vecka 17 som du är i hade vi varm sommar så då gick jag mest i sommarkläder som inte satt åt.
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Jag kände de första gången i v 17, vilket ju är väldigt tidigt då det är mitt första barn också. Då var det bara som knäppningar med långa naglar eller som fjärilsvingslag ungefär. Nu i v 21 känner jag dem flera gånger dagligen och mycket tydligare, bebisen "bucklar sig" :D allt som oftast!
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Med sonen i v.17 och nu kände jag att det fladdrade från v.12-13 första sparkarna som syntes var nog runt v.17 den här gången också... :banana:
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Nu med mitt 3:e har jag kännt sparkar sedan v. 15 och kännt dem från utsidan sedan v.17. Tyckte det var mkt tidigare än vad jag kunde känna de tidigares sparkar från utsidan så tack för att det var fler som hade sett så tidigt som v. 17 :smirk:

Min mage har definitivt behov av mammabyxor, fast de kanar ner :angel: så det är nog mest att alla övriga byxor är tighta i sin passform. Har också folk som reagerar med förundran över att man ska ha barn (är i v. 20) medan jag tycker det syns tydligt och då har jag fortfarande kläder som är åtsittande. :crazy: Men en knöl finns det där, både när man ligger på rygg och när man sitter av hästen och kanar över magen på sadeln (stackars krake där inne)
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Kände de första sparkarna i början av v 14 och det gick inte att ta miste! Fast det kändes inte så ofta i början, kunde gå flera dagar emellan, men det var helt klart häftigt! Allt eftersom har det blivit mer och starkare. Nu är jag i v 21 och sambon kunde känna sparkarna utanpå i lördags förra helgen, dvs v 20. För några dagar sedan kunde jag t.o.m. se sparkarna utanpå magen!

Sambon är triatlet och själv har jag idrottat mycket i mitt liv ända sen barnsben, så bebben blir väl därefter *skratt*
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Japp, framifrån! Åtminstone på det där fotot (som är taget v 20). Från sidan ser den mer lagom ut. Är inte speciellt stor om magen, ingen har kommenterat den i alla fall. Vet inte om det är skuggorna som gör det?
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Hoppas också att sparkarna känns utåt snart, sambon längtar så! Jag är ju en vecka längre kommen än dig, så snart snart förhoppningsvis! :d
 
Sv: Det rör sig, det rör sig!!!

Jag känner fortfarande ingenting, men nu har jag i alla fall fått se att det rör sig!:banana: :banana:

Vi var på ultraljud idag och fick titta på bebisen jättelänge! Den var så söt!:love:

Den ska komma ut 26 april.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
34
· Visningar
6 277
Senast: miumiu
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 394
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 362
Senast: movi
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 044
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp