Det måste va ett insektsbett av nåt slag va?

milly

Trådstartare
I söndags plötsligt efter körturen när jag skulle sela av honom så ryckte han till så där konstigt med huvet men sen var det inget mer med det... men när jag skulle tränsa av så såg jag bulan. :-o Hård och inte öm (men han va lite irriterad då jag kände på den).
95d44700.jpg

Idag hade den knappt gått ner alls i storlek och hade två märken på (kliat sig?):
39358e80.jpg

Vill bara checka med er om någon av er vart med om liknande bulor? Mina svärföräldrar, som inte vet ett dugg om hästar, sa att det måste va ett bromsbett (eller var det blinning dom sa? *hmm*). Och det är det väl antar jag? Hur lång tid tar det att läka o gå ner?

Sv: Det måste va ett insektsbett av nåt slag va?

skulle oxå gissa på broms eller blinningbett, kan ta ett tag innan det lägger sig. En av mina fick ett liknande på halsen o det tog över en vecka innan den var helt borta

Okej. Att det kan bli en sån bula av ett insektsbett! :-o

Kan hända att pållen är överkänslig. Men visst är det läskigt när de dyker upp så där O_o

Det måste vara en orm, de 2 märkena är efter tänderna! :O

Nejdå, men min häst fick något liknande vid armbågen förra året, vet. sa att det var något underligt insäktsbett. Hon svällde upp, förutom bulan, ända ner till hoven. Det la sig mer och mer efter några dagar.

Liknande trådar

Hästvård För exakt två veckor sen idag fick min häst en bula på nosryggen plötsligt. Den fanns inte där då jag tränsade honom (ingen nosgrimma på...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
22 533
Hästvård Visste inte riktigt hur jag skulle få till en bra rubrik som beskriver problemet, och om den ska ligga här under hästvård (annars får...
2
Svar
22
· Visningar
3 715
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka