Det man inte vet har man inte ont av...

Mirre

Trådstartare
Har just varit ute med hunden och sett honom lyckligt rulla sig i snön, komma i full fart när matte ropar och kanske kanske lyckades han glömma sina hältor (på alla 4 benen) och smärta för några minuter och vara en glad och lycklig hund igen. Lyckligt ovetandes om att idag, på alla hjärtans dag är hans sista dag i livet...:cry:
I morogn kl 14.15 får han den avgörande sprutan som tar bort alla smärtor, magproblem, hältor och lidande, och låter honom somna in för gott.:( 7 år gammal. Han skulle enligt vet bara blivit 3, idag är han 7. Han har kämpat länge och levt ett lyckligt liv trots sin sjukdom.

Vackra Nallo

Sv: Det man inte vet har man inte ont av...

Fin hund!! Kul att han fått en bra sista dag på sitt jordliv! Synd att du måste låta honom gå vidare..... Men har han ont och lider så mår han nog bäst på andra sidan....

jo han har nog haft en bra dag idag tror ja.
Just nu ligger han och sover i soffan.
Han har varit nära att tas bort många gånger men alltid rest sig igen sas. Men n är det dags, finns inget mer att göra:cry:

Tungt, men ni gör helt rätt.
Han har ju ont.
Han ser glad ut på bilderna. Ett bra slut för honom.

Massor med tröstkramar inför morgondagen.

:cry: Skickar en stor kram. Man får vara tacksam för de underbara åren man får.

221144948sqTdtu_ph.jpg

Hoppas det inte gör något att jag lägger in denna bild på din hund.
(Även fast den blev lite stor )

Han ser så otroligt lycklig ut där han ligger i snön, hoppas att du kan bevara dessa bilder i ditt minne...

Styrkekramar / Atlaz med matte

Nädå det gör inget.
Jo det var han också. Han har alltid älskat snön och gräver ner hela huvudet i snödriverna. :D

Lazy1: Jo absolut, och vi fick många fler år ihop än vi trodde.
var ingen som trodde att han skulle bli en dag äldre än 3.

pippi27: Jo det är det bästa för honom och på nåt sätt känns det som en lättnad. Han slipper lida mer.

Han är speciell, verkligen. Under hans 7 år så är det 5 st som velat para sina tikar med honom. Trots att han aldrig är utställd.
Polisen har frågat flera gånger om dem får köpa honom tack vare hans fina utseende och starka psyke.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 280
Senast: Maddix24
·
Gnägg Strax före fyra på morgonen den 22/12 dog Mackan. Vi fick bara 72 dagar tillsammans men i hjärtat känns det som ett helt liv. Han...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 461
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?