Det krasar i hästens ben!

Widerberg

Trådstartare
När man håller om kotleden, och hästen rör på benet så känns det som om det krasar i benet på henne. :crazy: Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men om man tänker sig benbitar som går emot varandra liksom.

Jag upptäckte det förra veckan. Hon går som vanligt, inte svullen, inte varm - nada. Inga problem i ridningen heller, varken markarbete eller hoppning.
Vad kan detta vara?

Sv: Det krasar i hästens ben!

När man håller om kotleden, och hästen rör på benet så känns det som om det krasar i benet på henne. :crazy: Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men om man tänker sig benbitar som går emot varandra liksom.

Jag upptäckte det förra veckan. Hon går som vanligt, inte svullen, inte varm - nada. Inga problem i ridningen heller, varken markarbete eller hoppning.
Vad kan detta vara?

Konstigt :crazy:.. men jag tycker du ska ringa vet och prata med dom...

Håller tummarna för att det inte ska vara nå allvarligt.. :)

Lycka till

//W

Det är säkerligen ingen fara. Kan ju knäppa och knaka när man rör sig både på hästar och människor utan att det behöver betyda något.

Så länge hästen inte är halt eller visar några andra symptom så tycker jag du kan släppa det.

Jo precis. Men det har aldrig varit såhär innan, så klart man funderar över det.

Ska be en i stallet känna på det också och höra vad hon säger. Men eftersom hästen funkar normalt så borde det ju inte vara något ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 820
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 586
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 098
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka