det här var ju nästan roligt

V

Vaccan

"Två valpar (Tikar) kvar.. Mamman benersenner/kolli Pappan
Tervureren/flät. Lev. klara Juni."

valparna fanns på blocket för 3 papp styck, vad seriöst att folk kan stava när de skriver annons :smirk:
Kul med en hund som är en fjärdedel flätad och en fjärdedels kolli :D :devil:

Sv: det här var ju nästan roligt

Ha ha...ja ett kolli passar kanske till den lite mer lata hundägaren. Gör säkert inte många knop. Och är kollit dessutom flätat så lär det nog vara en väldigt lätthanterlig hund. :D

Eh!? Kan det vara ett kolli som levewreras med flätat bärhandtag kanske ;) ?

Inte värst seriöt, va...

AKO, ägare till en springade spanjor, eller hur det nu var det hette...

Har du ev funderat på om skrivaren kanske är ordblind ?? Han kan väl vara seriös för det.

Man kan inte vara seriös om man avlar fram sådana gatukorsningar och dessutom ska ha 3000 spänn för dem... Min alldeles personliga åsikt.

Dessutom skulle i så fall 85% av alla valpförsäljare på Blocket/TextTV/Lila Tidningen/ vara ordblinda enligt min åsikt...

Ska man ha "riktiga hundar" så ska man kontakta en bra kennel inte leta på nätet.

vacasso skrev:
"Två valpar (Tikar) kvar.. Mamman benersenner/kolli Pappan
Tervureren/flät. Lev. klara Juni."

valparna fanns på blocket för 3 papp styck, vad seriöst att folk kan stava när de skriver annons :smirk:
Kul med en hund som är en fjärdedel flätad och en fjärdedels kolli :D :devil:

Fy,jag skäms å dina vägar, vet du inte att det finns något som heter dyslexi???
Jag hoppas verkligen att du har vett att skämmas!!!

Becca85 skrev:
Ska man ha "riktiga hundar" så ska man kontakta en bra kennel inte leta på nätet.

...Fast det finns ju bra och seriösa kennlar /uppfödare som använder sig av nätet som annonsforum. örstår inte varför Internet skulle vara mindre seriöst än att annonsera i en tidning? Nätet är ju fakriskt ett vedertaget sätt att informera sig med omvärlden...

Men om man har dyslexi kanske man bör ta hjälp med att skriva en annons? En annons är ju att göra reklam för något man vill sälja, och då bör ju annonsen vara skriven så man tar den seriöst.

Se mitt svar ovan: jag har mycket svårt att tro att merparten av de människor som annonserar ut valpar lider av ordblindhet - det måste finnas andra orsaker till deras oseriösa framtoning. Dessutom hade jag, om jag varit dyslektiker, bett om korrektur-hjälp om jag gjort något så viktigt som att annonsera ut valpar till försäljning eftersom jag vill att de små liven ska få så bra hem som möjligt. Observera: det här är min åsikt som jag inte vill pådyvla någon annan!

Många seriösa uppfödare har gena hemsidor som man kan besöka och på så sätt bekanta sig med just den rasen och kenneln

Varför skulle det vara fel ?

Fast en del skriv/stavfel kan bli hysteriskt roliga. Ett av de bästa jag läst var nån som skrev "men sen fick jag såna där "antidesperationsmedel...l" " Gud jag skrattade så att jag GRÄT.

peter_lundin skrev:
Menar du att annonserna är medvetet felstavade eller vad.
PL

Nej, självklart inte. :smirk: Jag menar att människor inte verkar vara tillräckligt intresserade av att stava rätt. Och förlåt mig, men det får mig att undra hur intresserade de är av andra färdigheter inom hunderiet... Kunskaper om avel/grundläggande raskunskaper? Sjukdomar, vaccinationer, skadeförebyggande åtgärder? Handhavande/djurpsykologi?

Förutfattade meningar - säkert? Fördomar - mycket möjligt. Men faktum kvarstår: i mina ögon är det oseriöst att inte ens bemöda sig om att stava rasen rätt i en annons.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 852
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 017
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 777
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar