J
JenniiePersson
Håller på att hjälper en tjej med hennes o inridna 4 åring då hon själv inte vågar. Jag går tillväga på mitt sätt som jag lärt mig. Lugnt och inte raska på för mkt. Hittils har vi kommit såpas lång att vi travar lite i linan. Det tar ju sin tid eftersom jag inte är där och hjälper henne varje dag. Men nu till det viktiga i det hela.
Hon har nu funderingar på att lämna iväg hästen för inridning. Hon frågade vad jag tyckte. Jag tyckte att det kan va nyttigt för både henne och hästen.
Men när hon berättade tjejens plan om att innan augusti Hoppa UPPSUTTET 1 M och ta en dressyr tävling som "träning" inför kvaliten, då blev jag stum.
Detta måste väl vara helt orimligt för en häst som inte är inriden ännu??
Vad tycker ni? Är jag bara mesig som tycker det kommer gå alldeles föör fort fram?
Hon har nu funderingar på att lämna iväg hästen för inridning. Hon frågade vad jag tyckte. Jag tyckte att det kan va nyttigt för både henne och hästen.
Men när hon berättade tjejens plan om att innan augusti Hoppa UPPSUTTET 1 M och ta en dressyr tävling som "träning" inför kvaliten, då blev jag stum.
Detta måste väl vara helt orimligt för en häst som inte är inriden ännu??
Vad tycker ni? Är jag bara mesig som tycker det kommer gå alldeles föör fort fram?