Det här med sponsorer...

Blueberry

Trådstartare
...Hur fungerar det?
Nu kan jag ju förstå att det är olika i olika fall, men rent allmänt har jag lite frågor:

Vem blir sponsrad? Är det vem som helst med fina resultat eller den som har bäst kontakter?

Blir man kontaktad av sponsorn eller får man jaga upp en själv?

Hur sponsras man? Alltså, vad man får och vad man ger i utbyte.

Många olika sponsorer, kan man ha det?

Sv: Det här med sponsorer...

Kan väl försöka svara lite!

Det är väl både och, tror ingen vill sponsra nån som inte ÄR duktig, men det är ju lättare att få tag i sponsorer när man har kontakter.

Det är säkert olika om man blir kontaktad eller ej, hon som pappa sponsrar "jagade" upp honom :D

Som sagt sponsrar pappa en, hon åker i en bil från honom, där det står bilfirmans namn, och hennes namn stort över bilen. Hon har även lite Honda saker som hon rider i. Jag får även hjälp av henne hur mkt jag vill, hon hjälpte oss bla att hitta en häst nu.

Ja, man kan ha flera olika sponsorer! :)

Jag blev sponsrad förut, fast det var bara på en tävling :angel:
Av pappas företag.

Vem blir sponsrad? Är det vem som helst med fina resultat eller den som har bäst kontakter?
I det här fallet handlade det ju om kontakter

Jag kontaktade de själv

Jag fick MASSOR med utrustning med företagets namn på, och pengar till startavgiften.

- Bäst kontakter i allmänhet är det som spelar in, har man bra resultat kan det ju bli lättare.

- Du får nog snällt jaga upp dina sponsorer själv.

- Det görs upp i kontrakt. Jag tog hand om och tävlade hästen som sponsorfirman ägde...

Många olika sponsorer, kan man ha det?
- Kan man väl, oftast har man ju en huvudsponsor då.

Beror på, jag blir sponsrad med olika saker inom hästsporten. men jag har aldrig behöft visa upp några resultat.

Antingen kan man kontakta en sponsor själv eller så har man den turen att man blir tillfrågat, beror nog mkt på ryttare till ryttare och vem man blir sponsrad av. :)

Jag har själv fått jaga upp mina sponsorer (har bra sponsorer när jag trav tränar). Det har inte varit några jätte summer men ca 30% biligare monte jacka för att företaget som sydde den fick ha sin loga på ryggen ( villket gjorde jackan 1000ggr snyggare :love:). Sedan har det varit små sponsorer som har sponsrat t.ex. en enskilld tävling... ibland mot att jag fixat biljetter åt dem eller att jag har förklarat lite om trav förre eller efter tävlingen. Men ju mer man synns och ju bättre man presterar dästå lättare är det ju att få sponsorer!!!

Jag tävlar hoppning med min stora häst.
Min pappas ena bolag äger hästen och om vi ska köpa något tex. foder så betlar bolaget det.

Ett annat av min pappas bolag sponsrar Svante Johansson (tävlar i landslaget) och hans resultat blir bättre o bättre.

Men det är väl bra med kontakter som man kan kolla med om dom vill sponsra, det ger ju ändå dom bra reklam

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
460
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 170
Senast: linnsan
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
952
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?