Det här med skydd..

Murray

Trådstartare
Vi ska köpa en omgång terrängskydd till och jag skulle behöva lite hjälp.

Inte NEW, Picasso eller Style. Eventer fram är för små (har inte prövat bak). Kanske Hampa, dock lite klumpiga tycker jag.
Vill ha lätta men skyddande skydd, inte bara senan utan även framtill.

Vad finns kvar?:bow:

Sv: Det här med skydd..

Varför inte NEW eller Style? De är bra
Är de de med blåfärgade lufthål som är Eventer? Annras kanske de är bra om du vet vilka jag menar...

Jag vet inte, men jag är inte så jätteförtjust i NEW som alla andra, inte för det priset iaf. Style upplever jag lite som 'gamla', eller tex. eventer är ju nyare med mer utvecklade skydd.
Ja, det är eventer. Tycker att de verkar bra, väldigt lätta! Men de ÄR för små för Sigge och den nya har ännu längre ben. Vi har prövat den största storleken.

Det finns några som heter Pro-Lite (stavas?). Verkar bra, vet dock inget om pris, storlekar osv.

Om du ska ha NEW så köp den gammla modellen (inte de nya badrumsmattorna :angel: ) och de som är vattenavvisande. De håller riktigt bra och sitter bra med. absolut värda sitt pris

Men bakskydden har en mjuk skyddsgrej istället för skena, man måste böja till den så den inte snurrar, annars funkar de bra.
Men jag vet inte hur storlekarna funkar på långa och smala ben, de större storlekarna blir ju bredare med, du kanske kan låna att par och prova.

Har Pro-lite skena för senan? Är det inte bara "skumgummi" runt hela? Annars tycker jag de verkar bra med.

De med blå lufthål i tycker jag verkar ha funkat perfekt. Konstigt att de inte passar? Har han långa och smala ben eller? "Vi" har haft dom på skäckhingsten och han har ju inga jättesmå ben direkt.. :smirk:

Vi ska köpa en omgång terrängskydd till och jag skulle behöva lite hjälp.

Inte NEW, Picasso eller Style. Eventer fram är för små (har inte prövat bak). Kanske Hampa, dock lite klumpiga tycker jag.
Vill ha lätta men skyddande skydd, inte bara senan utan även framtill.

Vad finns kvar?:bow:

Jacson har stötdämpande lättviktskydd. Mina som haft det har aldrig reagerat på benen även om de slagit i något hinder rejält.

Vill helst titta runt lite innan jag ev. köper NEW. Har prövat NEW på Sigge och de passar.

PrinceFair: Ska titta runt lite på Pro-Lite

aicha: Ja, båda har väldigt långa och smala. Tyckte att de verkar väldigt bra, men vi har prövat flera gånger och nej, alltså, de är för små hur jag än försöker sätta på dem ;) . De är ju inte direkt gratis så köpa för små skydd känns inte som en hit.

quigley: Får titta på dem också!

Har tittat på Jacsons hemsida men kan inte hitta. :confused:

Hittar inga Pro-Lite överhuvudtaget, bara någon sorts diet :confused:

Jag kanske bara är dålig på att leta?

Har bara tittat lite snabbt men tycker de ser bra ut. Ska titta nogrannare när jag kommer hem. Vet du (eller någon annan) om de finns till försäljning i Sverige?

Har bara tittat lite snabbt men tycker de ser bra ut. Ska titta nogrannare när jag kommer hem. Vet du (eller någon annan) om de finns till försäljning i Sverige?

Fr Falkenberg: Bla Flemming framhöll de med lufthål om man startar högre klasser. Just kylning av senan har visat sej ha stor betydelse för minskad skaderisk.

Typ Eventer tänker du då?

Vi bestämde oss faktiskt för att behålla Eventer framskydd idag, ändå.

Är det här Eventer-skydden ni pratar om?
A0101N184_gross.png

Japp. (både till emmath och Murray)

Fast där finns en annan modell också. Kanske annat fabrikat?

Har du hitta återförsäljare?

Jag hade Hampa-skydden tidigare. De var dock liiiite för små för min bjässe, han är runt 180cm i manken och har kraftigare ben än normal-full.
Om de hade passat så hade jag behållt dem. Lätta och helskyddande, suger inte vatten alls, mycket lätta att hålla rena och ett bra pris.
Nu har jag NEW istället då de är lite mer generösa i storleken och jag är jättenöjd med dem med.

Jag rekommenderar Hampa ändå, mycket bra skydd för pengarna.

:idea: Prata m Ebba Berglöv,hon har och fixar snabbt som attan:idea:
Eventer´s bakbensskydd är också super.Hållbara,lätta att tvätta,enkla att ta på och av.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 251
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
994
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 748
Senast: Lavinia
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka