..och sen lottas det ut en bil eller liknande vid ett visst datum. HUR funkar det i praktiken? Mannen kom hem med några när han handlat kostym (man får tydligen en lott för var 500e krona man shoppat för och sen är det utlottning om en bil i detta fall) och vi vet ju om fenomenet sen innan. Men vi undrar lite hur det går till mer praktiskt, för vi vet även att ett närliggande köpcentrum har att folk får lotter för var hundrade krona de handlar för. Måste ju bli mängder med lotter! Och sen ska det alltså lottas ut EN grej och den som vinner måste vara på plats. Jag i min krassa fantasi tänker att den absoluta majoriteten lottägare inte kommer dyka upp. Hur gör de då? Jag ser framför mig en speaker som två timmar senare helt hes står och ropar nummer efter nummer och alla ledsnar o går hem..
Så enlighten me, sånt här måste ju förekomma även på andra orter! Har ni stått och väntat i evigheter eller har de lottat ut till nåns barnbarn tro som har lott o är på plats?
Så enlighten me, sånt här måste ju förekomma även på andra orter! Har ni stått och väntat i evigheter eller har de lottat ut till nåns barnbarn tro som har lott o är på plats?