Lillsillen
Trådstartare
Jag har lillkillen sjuk (from 23/12) och har lagt x antal pengar på veterinärer nu. Försäkringen är utnyttjad ca 35000 av 50 möjliga. Och han är INTE frisk
Men nu funderar jag om jag kan sända in kvitton på veterinärkostnader som uppstod i samband med att han kastrerades i september, och fick komplikationer efter detta...
Så här ser det ut om jag börjar med det som hänt nu senast:
22/12 diskriktsvet var ute 2 tim nattetid, har ej fått fakturan än...
23/12 kört in blodprover till SVA, fått fakturor som jag EJ sänt försbolaget än.
23/12 kört in honom till klinik där han står i 6 dygn på isoleringen
29/12 datum för faktura från kliniken, direktreglerad så självrisk + 20% på överstigande ska betalas.
12/1 ÅB kliniken, direktreglerad, min del betald på plats
17/1 åkt in akut (söndag), 1 dygn på isoleringen, ingen faktura än
Men, jag har ju veterinärräkningar som bakåt räknat håller sig inom samma period:
21/9 in på klinik för kastrering (pga tidigare böld så gick det ej att kastrera hemma) kvar på klinik i 1 dygn.
23/9 faktura från kliniken daterad, försäkringsbolaget ej inkopplat
4/10 distriktsvet kommer hem pga infektion i operationssår
8/10 fått egen faktura på den del av medicin som vet inte hade med sig ut.
Är det ok att sända in dessa fakturor nu i efterhand?
Från vilken dag börjar försäkringsperioden räknas?
From vilket datum får jag ny självrisk?
OCH, vad händer om han står inne på klinik UNDER avslut av tidigare period och början på ny period? Ex. om perioden går ut 31/1 och jag får ny självrisk from 1/2, och hästen står på klinik 30/1 - 3/2. Splittar de räkningen då så man får ersättning för en del av vistelsen OM försäkringspengarna tagit slut på den första perioden??
Jag vill, som ni kanske förstår, försöka ta min in på en NY period, med en ny självrisk så fort som möjligt. Frågan är bara OM det fungerar så som jag tror.
Det här blev långt
Hoppas nån förstår vad jag menar, och har lite info att ge...
Men nu funderar jag om jag kan sända in kvitton på veterinärkostnader som uppstod i samband med att han kastrerades i september, och fick komplikationer efter detta...
Så här ser det ut om jag börjar med det som hänt nu senast:
22/12 diskriktsvet var ute 2 tim nattetid, har ej fått fakturan än...
23/12 kört in blodprover till SVA, fått fakturor som jag EJ sänt försbolaget än.
23/12 kört in honom till klinik där han står i 6 dygn på isoleringen
29/12 datum för faktura från kliniken, direktreglerad så självrisk + 20% på överstigande ska betalas.
12/1 ÅB kliniken, direktreglerad, min del betald på plats
17/1 åkt in akut (söndag), 1 dygn på isoleringen, ingen faktura än
Men, jag har ju veterinärräkningar som bakåt räknat håller sig inom samma period:
21/9 in på klinik för kastrering (pga tidigare böld så gick det ej att kastrera hemma) kvar på klinik i 1 dygn.
23/9 faktura från kliniken daterad, försäkringsbolaget ej inkopplat
4/10 distriktsvet kommer hem pga infektion i operationssår
8/10 fått egen faktura på den del av medicin som vet inte hade med sig ut.
Är det ok att sända in dessa fakturor nu i efterhand?
Från vilken dag börjar försäkringsperioden räknas?
From vilket datum får jag ny självrisk?
OCH, vad händer om han står inne på klinik UNDER avslut av tidigare period och början på ny period? Ex. om perioden går ut 31/1 och jag får ny självrisk from 1/2, och hästen står på klinik 30/1 - 3/2. Splittar de räkningen då så man får ersättning för en del av vistelsen OM försäkringspengarna tagit slut på den första perioden??
Jag vill, som ni kanske förstår, försöka ta min in på en NY period, med en ny självrisk så fort som möjligt. Frågan är bara OM det fungerar så som jag tror.
Det här blev långt
Hoppas nån förstår vad jag menar, och har lite info att ge...