Det här med fb....

Lottapotta

Trådstartare
Vet någon hur det kan bli så att man står som inloggad/inloggad flera gånger vissa nätter, mest helger, utan att man är där utan ligger o sover?

Jag tror inte kontot är kapat för lösenordet byttes bara nån time innan de hände sist.

Kan fb i sig själv hålla på såhär? Uppdateringar el buggar??

Sv: Det här med fb....

Du är inloggad på mobilen. Om du har facebook i mobilen?

Har du messenger i mobilen?

Det har jag och är tydligen alltid inloggad då. Även när jag ligger och sover alltså.

Jo det har jag. Men är inte inloggad jämt. Utan vissa nätter och då är jag online ett tag, offline ett tag för o vara online igen.

Jo det har jag. Men är inte inloggad jämt. Utan vissa nätter och då är jag online ett tag, offline ett tag för o vara online igen.

Så du är inte online hela tiden?

Om man kollar på min när jag var online senast kan det stå tex 2 timmar och via mobil, trots att jag inte varit inne alls. Däremot har jag ju messenger och då blir det visst så och det ser jag tyvärr som negativt faktiskt.

Det har jag också funderat på!
Jobbar ju natt ibland och ser då att folk är inloggade som borde sova ;)
Har tänkt att vad många vi är som har sömnproblem.
Men då var det ju inte riktigt så....

Jag vet inte varför men det verkar leva sitt eget liv hos mig och mina vänner också...

Nej, det är jag inte.

Det kan gå några timmar mellan det att jag är online. Och därimellan är jag offline.

Du kanske har varit inloggad via mobilen? Jag är alltid utloggad från chatten via datorn, men har sett på min systers sida att jag har stått som inloggad via mobilen, när jag inte ens har varit det. Skumt, FB verkar leva sitt egna lilla liv ibland.

Jag kan ha fel, men jag har fått lära mig så här...
Jag som alltid är inloggad på mobilen står som offline när jag har varit inaktiv ett tag från facebook eller messenger på mobilen. Dock måste man se till att man är utloggad från datorn om man vill stå som offline.

Om vi bara pratar om mobilen,
Så fort du kollar på facebook loggas du in på messenger om du har det nedladdat på telefonen. Du kan ju även ställa in hur ofta du ska ta emot uppdateringar och liknande från facebook, min gör det en gång i timmen, andra har bara en gång om dagen, en smak sak :) Även om man har loggat ut och inte bara är inaktiv så har jag förstått det som att man tar emot uppdateringar efter ens egna inställningar.
Sen får man även tänka på att det tar ett tag för själva chatten att känna av att man har loggat ut så andra kan se det :)

Hoppas någon förstod mitt svammel :)

kl

Tycker det ser ännu märkligare ut idag då jag kollar på datorn. På en del står det webb och en grön prick, på en del står det mobil och en grön prick - inget konstigt med det.
Men på en del som syns i "chattgardinen" är det ingenting, på en del en mobil och på en del en mobil och tex 33 min.
Vad betyder bara en bild av en mobil?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 738
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 785
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: sassiball
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar