Det här med BoT och inflammationer i leder?

Cashmir

Trådstartare
Vad har ni för erfaranheter? Använda Back on Track på en inflammation i led eller inte? Har hört så mycket olika svar nu att jag snart blir galen.

Eller har ni andra erfarenheter om samma ämne t.ex. hästar som fått flera inflammationer i rad och som blivit "hjälpta" av BoT?

Sv: Det här med BoT och inflammationer i leder?

När min ponny hade kotledsinflammation rekomenderade veterinären att använda BoT men jag hade aldrig haft någon häst som haft kotledsinflammation tidigare och stått utan BoT så jag har inget att jämföra med.

En bekant till mig hade en häst med upprepade kotledsinflammationer. Det var operationer hit och dit och återbesök som pågick i två år, men hästen haltade fortfarande rätt ordentligt på böjprov (2 grader båda fram). Veterinären vid kliniken sa att du nu har gjort allt de kan, men ägaren ville ge hästen en sista chans och kom överens med veteirnären om att hästen skulle stå lindad med BoT när den står inne udner natten och annars lugnt gå i hagen som vanligt, men utan att ridas förstås. De var på ett återbesök efter ett år, hältan hade minskat till 1 respektive 0,5 grad. Veteirnären var helnöjd och ägaren fick LÅNGSAMT börja sätta igång hästen. Ett år senare fick den placering i dressyrtävling.

Sedan får man väl tro som man vill, är det BoT:s förtjänst eller var det bara en slump?

Oj, vad häftigt!

Sorba_ Nej, det är klart att det är svårt att jämföra om det inte hänt tidigare;)

jag har använt det vid kotledsinflammation. var dock min första häst med detta så jag har inget att jmf med.

jag använde det på ordination av veterinär(er).

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 705
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 780
Senast: CFrisk
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 870
Senast: Niyama
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 742
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka