Det här med Barf...

Daff

Trådstartare
Jag ger min hund Pondus färskfoder men gillar att ge henne ben eller vingar mm för att hon ska få lite ombyte.

Om jag byter ut ca två mål per vecka till kycklingvingar, köttben från älg, revben från nöt eller något annat gottigt - behöver jag då tillsätta något för att hon inte ska brist av viktiga ämnen? Eller för mycket av något för all del.

Jag ger min hund Pondus färskfoder men gillar att ge henne ben eller vingar mm för att hon ska få lite ombyte.

Om jag byter ut ca två mål per vecka till kycklingvingar, köttben från älg, revben från nöt eller något annat gottigt - behöver jag då tillsätta något för att hon inte ska brist av viktiga ämnen? Eller för mycket av något för all del.
Jag hade tillsatt lite lever, ca 5 % av måltidens vikt. Blir hunden lite hård i magen av benmängden kan du ge 50/50 rent kött och färskfoder målet efter. Annars så ger du bara färskfoder som vanligt.

Jag hade tillsatt lite lever, ca 5 % av måltidens vikt. Blir hunden lite hård i magen av benmängden kan du ge 50/50 rent kött och färskfoder målet efter. Annars så ger du bara färskfoder som vanligt.

Tack för ditt svar! Då får jag försöka shoppa lite lever, jag har för mig att jag har sett det i affären så borde gå att hitta.
Jag antar att det inte är jättenoga att hon får levern samma dag som benen? Ibland får hon en kycklingvinge om vi är och hälsar på och sover över hos kompisar, då borde hon väl kunna få levern någon dag när vi är hemma?
Ibland är det smidigare att köpa en påse med kycklingvingar på Ica än att släpa med sig färskfodret när man ska bort :)

Tack för ditt svar! Då får jag försöka shoppa lite lever, jag har för mig att jag har sett det i affären så borde gå att hitta.
Jag antar att det inte är jättenoga att hon får levern samma dag som benen? Ibland får hon en kycklingvinge om vi är och hälsar på och sover över hos kompisar, då borde hon väl kunna få levern någon dag när vi är hemma?
Ibland är det smidigare att köpa en påse med kycklingvingar på Ica än att släpa med sig färskfodret när man ska bort :)

Nej det är inte alls noga :). Jag brukar frysa in lever i såna där istärningslådor, så vet jag att en kub = 1 portion.

Absolut inga konstigheter, men ja, se till att inte ge för mycket ben så att hunden inte blir för hård i magen eller får förstoppning. Det krävs visserligen ganska mycket för det, men hos mig är det tex lätt att köpa revben som är renskrapade från kött och att ge bara sådana utan att ge kött samtidigt är inte lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Efter som att jag aldrig kommer på rätsida med Bettys födointag och jag börjar bli trött på det. Jag känner att det är taskigt av mig...
2
Svar
38
· Visningar
2 602
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 341
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 645
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Min hund går just nu på MUSH Barf (vanliga korvarna) och har gått på det i ca 2 veckor (tidigare gått på Vaisto Starter i en månad så...
2
Svar
21
· Visningar
2 889
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30