Det här med avmaskning

E

Eeiram

Hej!

I vårat stall har vi tre katter, varav den ena är under mitt ansvar. Hon är ute hela tiden, knappt in i stallet och vänder ens. Sover gör hon på en loge, hon har tydligen fått för sig att det är mysigare att ligga där uppe så jag har gjort i ordning med en kattkorg där uppe. Hon har ju själv valt att bo ute på loftet så vad gör man? :smirk:

Nåväl, funderar lite på avmaskning. Förra gången jag avmaskade var innan vintern, då med Drontal.vet. Jag måste välja ett medel som helst endast behöver ges en gång då katten ofta är ute på äventyr. Hon kan vara rätt pillig med maten, så helst vill jag inte blanda i något där heller, risken är att hon inte äter upp det och jag istället får kasta. Finns det några andra alternativa medel? Helst något som kan sprutas in i munnen, likt hästavmaskningsmedel. Jag undviker gärna tabletter också, det var klurigt med Drontal faktiskt. :(

Hur ofta skall en katt avmaskas?

Tacksam för svar!

Mvh Marie

Sv: Det här med avmaskning

Jag har alltid bara avmaskat mina utekissar när jag sett att dom har mask...annars är det risk att masken blir resistent.......

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 516
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Jag har tre bondkatter varav den ena är ständigt lös i magen. Ingen konstig färg, bara löst. Han är 5 år och har alltid varit så. Han...
Svar
8
· Visningar
6 257
Senast: Libra
·
Övr. Katt Jag vet inte om detta är rätt forumavdelning, men vill helst inte lägga in det på "Katt" eftersom jag tycker det är mer allmänt...
2
Svar
32
· Visningar
8 556
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II