Det här med avgifter

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Oledoledoff
  • Startdatum Startdatum
O

Oledoledoff

Skall kanske ställa iväg mitt sto på seminstation. Vad innebär stationsavgift och seminavgift?

/Ole

Sv: Det här med avgifter

Stationsavgiften är olika från station till station, vissa tar bara ut det om man väljer att seminera med en hingst som ej är stationerad på den aktuella stationen. Vissa tar dock en stationsavgift ändå men den är på en del ställen lägre för de egna hingstarna, kolla upp vad som gäller på din station. Vet egentligen inte vad den innefattar.

Seminavgift/veterinäravgift tas alltid ut (ej på naturlig bet.) och det är olika vad som ingår i denna, på vissa stationer täcker den bara seminering på ett visst antal brunster och ultraljud medans andra gäller den hela säsongen.

Sedan tillkommer kostnader för uppstallning/bete och denna skiljer sig oxå mellan stationerna, ca 40-100 kr/dygn + moms
Lycka till!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 946
Senast: cirkus
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 575
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka