det här med att bajsa på pottan

Mirre

Trådstartare
Min tvååring går utan blöja dagtid nu vilket går super! Han är jätteduktig på att gå på toa själv, behöver nästan aldrig säga till. Men han kissar bara på toan och bajsar i blöjan. Frågar om han vill ha blöjan men det vill han inte.

Orolig att han går och håller sig så han får ont i magen. Vad kan man göra?

Jag skulle frågat om han var bajsnödig och ville ha en blöja, tills han vill bajsa på toan :)
Min dotter är född i november -12 och går så mycket blöjfri som möjligt, hon kissar på pottan när hon kommer ihåg och hinner känna. Men hon bajsar också bara i blöjan. Hon brukar bajsa ungefär samma tid varje dag så då får blöjan vara på.
Tvång och tjat tror jag ger motsatt effekt, iaf så fungerar min envisa kärring mot strömmen så ;)

Smidigt och ha det samma tid varje dag :)
Nu tar han på sig blöja, men han kan bajsa i duschen och badkaret. Så tycker det borde vara samma på toaletten, vore ju trevligt och slippa ta det från duschgolvet osv :p

Vi körde med bajsgodis. I början fick han för att han gjorde ett ärligt försök och sen bara bär det kom något och till slut funkade det utan.

Om han bajsar i blöjan så är väll det lugnt kan jag tycka. Jag har svårt att tro att han går och håller sig. Om det blir korvar i blöjan och han inte hinner sätta sig så är ett tips att tillsammans ploppa ner dem i toan och göra det till en liten grej. Då kan ni börja med bajsgodis redan då.

Och ett förtydligande, bajsgodis kan ju vara vad som helst. En smarties, vindruva, majskrok, några russin, ett rån, en geleråtta. Fantasin sätter gränserna :)

Mvh Miks

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 350
Senast: Googlarn
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 076
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka