Shaggy
Trådstartare
Om Novan fortfarande är dräktig så undrar jag hur jag ska tänka vad gäller vaccination mot abortvirus. Hästen står inhyrd och det finns ett antal både hästar och hästägare på gården. Mina 2 damer står i två uteboxar skiljda från de andra men samma person hanterar alla djuren. Till vintern kommer mina troligen gå i egen hage eventuellt med en annan häst. Sista tiden av dräktigheten kommer de kanske gå på bete med 2 andra hästar. Fölningen ligger inte förens i början på juli.
Novan ska jag helt klart vaccinera. Att göra på anant sätt känns korkakt med tanke på riskerna. Frågan är hur jag gör med 2 åringen? Alliaria blir 3 till våren och ska ridas in. Jag vet inte om jag kommer att åka något med henne men möjligheten/risken finns ju. Sen är ju frågan hur vaccinet skyddar N i fallet att någon annan drar hem skiten och A inte är vaccinerad. Skyddas N bättre om även A är vaccinerad?
Novan ska jag helt klart vaccinera. Att göra på anant sätt känns korkakt med tanke på riskerna. Frågan är hur jag gör med 2 åringen? Alliaria blir 3 till våren och ska ridas in. Jag vet inte om jag kommer att åka något med henne men möjligheten/risken finns ju. Sen är ju frågan hur vaccinet skyddar N i fallet att någon annan drar hem skiten och A inte är vaccinerad. Skyddas N bättre om även A är vaccinerad?