Rea
Trådstartare
Jag är ju som bekant för en del av er numera stolt ägare till en islandshäst och i väntan på henne lusläser jag precis ALLT jag kan komma över gällande rasen.
Här på forumet har jag även fått svar på många av mina oändliga frågor och det är jag väldigt tacksam för, tack alla ni .
Min nuvarande fundering gäller det här med 4 o 5-gångare.
Är det så att en häst som är 4-gångare är det resten av sitt liv eller kan den tränas upp till att få en 5:te gångart?
Kan en 5-gångare då på samma sätt förlora sin pass under en ryttare som inte kan jobba hästen rätt? Nu menar jag att den kroppsligen inte kan prestera även om den tillfälligt hamnar under en skicklig ryttare med kunskap.
Vad menar man egentligen när man säger att "min häst har lite 5 gång"?
Att det kan tränas upp och bli stadig 5 gång av det eller vad?
/kristel, som BÄVAR inför det som komma skall
Här på forumet har jag även fått svar på många av mina oändliga frågor och det är jag väldigt tacksam för, tack alla ni .
Min nuvarande fundering gäller det här med 4 o 5-gångare.
Är det så att en häst som är 4-gångare är det resten av sitt liv eller kan den tränas upp till att få en 5:te gångart?
Kan en 5-gångare då på samma sätt förlora sin pass under en ryttare som inte kan jobba hästen rätt? Nu menar jag att den kroppsligen inte kan prestera även om den tillfälligt hamnar under en skicklig ryttare med kunskap.
Vad menar man egentligen när man säger att "min häst har lite 5 gång"?
Att det kan tränas upp och bli stadig 5 gång av det eller vad?
/kristel, som BÄVAR inför det som komma skall