Det här kan inte stämma... Eller?!

A

annafrida

Anmälde mig till en lokal hopptävling i Stockholmstrakten idag, men jag höll på att trilla av stolen när TDB visade kvittot där det stod 510 kr!
Sen när kostar det 250 kr att starta en lokal 90/100?! :crazy:

Visst kan det inte stämma? Jag vill mejla och påpeka men samtidigt så är det ju inte bara fel på en klass utan ALLA avd. A kostar 250. Någon som förstår varför? Stämmer det så blir det nog bojkott... :mad:

sanslst.png

Sv: Det här kan inte stämma... Eller?!

Det jag reagerar på är a0/ a0 i 90? Har för mig att man inte får ha det+ att det var hiskligt dyrt, hade inte anmält till den tävlingen. Men proppen ser ut att var godkänd av distriktet.

Håller mer, det var ruggit dyrt! Har sett en och annan tävling som är nästan lika dyra här i Skåne men har lyckats undvika dom.

Såvida inte TR har ändrats de allra senaste dagarna så får man inte ha A:0+A:0 i 90 cm vad jag vet heller.

Kontakta ÖD om den felaktiga bedömningen i 90-klassen, kostnaden kan du nog inte påverka mer än att bojkotta.

Den tävlingen hade aldrig vi åkt till. 150 kr för att rida avd B och få en rosett vid felfri ritt. Nä tack.
Hade detta varit i Skåne hade de inte fått många starter.

jösses!
Nä, den hade jag inte pkt på, här brukar en start i lokal gå på runt en hundralapp.

Tog tag i saken och mejlade ÖD!

"Hejsan!
Såg att du ska vara ÖD på Ekerö RFs lokala hopptävling den 28de augusti.
Tänkte bara påpeka att i TDB står det att de ska ha en 90 cm A0/A0 vilket enligt TR inte är tillåtet. Konstigt att propositionen är godkänd av förbundet. Dessutom är klassavgifterna hutlösa, men det är väl ingenting du kan påverka antar jag?

Ha en fortsatt trevlig sommar!
Hälsningar Frida"

Svar:

"Hej! Tack ska kolla det, lämnar oxå ett påpekande om avgift.
Mvh Unni "

:banana::banana::banana::banana:

Tänkte bara flika in med att Unni är ju en väldigt bra ÖD!

Men hutlösa priser svar ja! Herregud 250 kr för 90cm... De är ju nästan vad man får betala för att starta 120-130...

Tänkte bara flika in med att Unni är ju en väldigt bra ÖD!

Men hutlösa priser svar ja! Herregud 250 kr för 90cm... De är ju nästan vad man får betala för att starta 120-130...

Nästan? Det är mer än vad man brukar få betala för att starta 120-130! :O

Jo om de är en regional 120-130...
Nu menade jag överlag... (nationella klasser kostar ju lite mer, så gjorde ett lätt överslag =P )

Hoppla, herregud det var ruggigt dyrt!

För dom där priserna kan man starta en nat 130-140 häromkring. Det kan ju inte vara rimligt att ta ut sådana avgifter, blir nog inte många starter på den tävlingen...

Herregud vad dyrt!:eek:

Här nere kostar det ca 80kr för avdB och 100-120kr för avdA :crazy:

Har du fått någon respons på det du mejlade om?

Ännu har inget hänt på TDB tyvärr... De har 74 starter hittills.

Vet någon vad som händer om man anordnar en 90 A:0/A:0 och på så sätt trotsar TR? Böter, varning, tillsägelse på något sätt?

Förmodligen kommer ÖD att styra upp det, det kommer förmodligen vara en annan bedömning i ryttarmeddelandet.

Annars krävs det nog att någon rapporterar till förbundet för att det ska hända något, men jag skulle inte tro att det skulle bli något hårt straff... Tillsägelse?

Jag har varit med om klasser som haft otillåtna bedömningar och mig veterligen har det inte hänt någonting alls...
/Lady_S

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 628
H
Fälttävlan Jag vet att jag inte var ensam bukefalist i Trossnäs.... jag vet nämligen vem underbarn är nu :D men hon har inte skrivit något om sin...
2
Svar
25
· Visningar
2 773
Senast: Hunter
·
K
Hoppning Lite nyfiken, vad kostar start/anmälningsavgiften runtom i landet? En klubb tog 80 kr LC och 90 LB lokal ponny och 80 kr-100 cm och 90...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod