Det går över

maiagull

Trådstartare
Min häst är väldigt tröttsam just nu. Han är bara 5 år och riden på allvar senaste året. Och han gör allt för att slippa undan när jag rider. Han är fullt frisk så det sitter i huvet. Jag vill bara gnälla lite för det är inte värst kul. Men det är rätt trösterikt att kolla här och se att det inte är särskilt ovanligt med en "tonårsperiod" på dom. Resten av stallet tycker han är lite väl mycket ibland. Men vad kan man vänta sig av en stor, ung :Dnordis travare. Men han har ett stort hjärta och vill ingen nåt ont. Så det är bara att se framåt. På några år kommer han att vara guld :love:, och jag kommer att ha glömt att han var en typisk tonåring. :smirk:

Han har faktisk blivit bättre senaste två veckorna, så vi "slåss" knappt alls nu. :D
 
Kan du inte skritta honom typ under en tvåveckors period då?
I allafall mina brukar bli mera "jobbsugna" efter en "tråkperiod" då inget händer mer än en vanlig skrittur på kvällen.. :)
 
Jag har skrittat rätt långt innan jag börjat trava sista tiden. Men han tjafsar lite i skritt oxå. Men jag upplever som att efter en kvart/tjugo minuter så blir han jättepigg och börjar bjuda framåt. Men så har han alltid vart, alltså även innan jag började rida honom.
Men tack för tipset. Om nån annan tänker som jag vet jag att jag är på rätt väg.
 
Hej! Jag förstår dig precis. Vi har också en 5 åring som har sina dagar då han försöker slippa jobba. Vi har haft honom i 6månader och under detta halvår så har han haft många olika metoder för att komma undan. Allt från att "frysa "fast till att sticka i väg. Det är min 12åriga dotter som rider honom mest , men det är tur att hon har tålamod och ork. Det är oftas ca.3veckor mellan han försöker något nytt ( aldrig samma saker) Det är nog för att han ser att det inte funkar. Annars så är han också världens mysigaste häst. Vilket är tur. När han har sina test perioder så brukar vi träna mer av cavaletti och slalom mellan koner så att han måste vara mera konsentrerad.
 
Det är skönt att det inte bara är min som är sån. Men hans specialitet är att frysa fast. Och backa. Han har lite längre mellanrum än tre veckor, men det sitter i ett tag istället. Men man kan ju undra om det är åldern.
Men det är bara att bita ihop och inte bli arg. :crazy:
Sen när han ger sig så är det rodeo en stund. :cool: och så blir det kul igen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 796
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 269
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp